Ga naar inhoud


invalid smartcard


jojobuitenzorg

Aanbevolen berichten

Firmware: Octagon

 

Ik heb al een paar dagen de melding invalid smartcard,

en alleen gecodeerde zenders.

Vandaar dat ik de nieuwe firmware erop heb gezet 1.10.49,

echter zonder resultaat, op het Internet zag ik dat CD

weer iets aan had gepast tegen CardSharing, dat betekent

waarschijnlijk dat mijn MCas files het probleem veroorzaakt.

 

Mijn vraag is kan ik een Mcas file gebruiken die wel blijft werken,

en welke is dat dan ?

Ik betaald gewoon netjes aan CD, en heb totaal geen interesse

in card sharing.

Ik wil gewoon kunnen kijken/opnemen.

Ik heb never nooit iets van sattuners willen weten,

en wordt kotsziek van dat gekl**t.

Kan iemand mij een oplossing geven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou op zich geen probleem moeten zijn? Dit moet dan toch ergens anders aan liggen Misschien toch een probleem met je smartcard zelf, probeer de chip eens schoon te maken en dan terug erin te steken en goed aanduwen?

Je zou even het volgende ook even als extra kunnen doen. Als je naar het menu optie "CAS" gaat en dan vervolgens in dit menu de cijfers 1018 intikt, dan krijg je wat extra opties. Zet deze extra opties op "nee" en herstart de decoder (krijg je ook een melding van) Als het goed is blijft de interne kaartleze dan werken via MCAS, misschien helpt het...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij eerder dat de smartkaart gewoon is verlopen.

 

Ter info: ik gebruik zelf de één na laatste Mcas.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

interne lezer moet steeds op 'uit' staan in CAS menu, software path moet ook uit... zoals reeds door Cronos aangehaald. Voor andere modellen is het steeds het octagon modelnummer dat opgegeven moet worden (dus de 8500 => 1028).

 

Momenteel laatste versie FW en laatste versie MCAS op de box, werkt behoorlijk goed, enkel het auto-start fenomeen treed af en toe nog op (waarbij MCAS niet vanzelf correct opstart) maar dit is ook omzeild :D

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel laatste versie FW en laatste versie MCAS op de box, werkt behoorlijk goed, enkel het auto-start fenomeen treed af en toe nog op (waarbij MCAS niet vanzelf correct opstart) maar dit is ook omzeild :D

Wat bedoel je precies met het auto-start probleem? Is dat wanneer de Rebox opstart (in mijn geval bij een warm standby), dat de plugin module vastliep en dat je de decoder alleen kon rebooten om de MCAS plugin weer aan de gang te krijgen? Ik had dit probleem in elk geval niet met de .17 firmware, maar wele met de vorige .41 firmware en ik hoop dat ik met de huidige firmware er weer vanaf ben. Wanneer was en hoe is dit "omzeild".

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

MCAS staat op autostart in het plugin menu (in geval van koude start) maar start niet steeds vanzelf op. Ik doe enkel deep sleep.

 

Door /var/bin/autostart.sh aan te passen en als eerste lijn 'sleep 5' te zetten lijkt dit echter verholpen te zijn...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@De_Perre Dit probleem heb ik eigenlijk niet, de MCAS plugin wordt altijd wel gestart. Alleen met de V41 firmware had ik juist het probleem dat die vast liep. Dus de plugin is wel gestart, maar hij decodeert niets en als ik in de eigenschappen van de plugin wil kijken, dan gaat dit ook niet. Ik kreeg zelfs de plugin niet gestopt meer dan, er restte dan alleen nog een reboot. In elk geval is dit wel een goede tip, die 5 seconden kan in elk geval wel wat doen, als ik het probleem nog krijg..dan ga ik het eens proberen

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...