Ga naar inhoud


ontvangst HD kanalen of niet?


Hugo2406

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een 7700 HDPVR gekocht ter vervanging van mijn 4000 omdat ik voor de voetbal wel eens HD wou hebben. Gelijk een duo lnb gekocht. 2 dagen heb ik lopen emmeren om astra 3 te ontvangen. Als ik op mijn balkjes in de lnb instellingen moet afgaan heb ik hem nog steeds niet gevonden (55% niveau, 0% kwaliteit). Ik heb toch een zender zoek actie gedaan en alle HD zenders gevonden en prima ontvangst. Alleen vind ik de kwaltiteits verbetering niet echt zichtbaar, ook staat er nergens een HD teken in beeld dus ik begin nu te twijfelen of ik nu uberhaubt wel HD zit te kijken. Bij het inschakelen van een HD kanaal staat in het info schermpje ook gewoon astra 3 met de juiste frequenties beschreven. De balkjes in het menuscherm zijn echter nog steeds hetzelfde...

Ik heb alle instellingen Diseqc instellingen gevolgd die ik meermaals op dit forum gevonden heb.

Zit ik nu HD te kijken? Zoja ben ik nog niet overtuigd van de meerprijs...

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je wel een abbo voor HD?

heb je wel een HD tv?

heb je de HD tv wel aangesloten met HDMI ipv scart?

 

Wel abbo

HD ready

Allebei aangesloten, alleen hdmi geeft aan op mijn tv "signaal niet ondersteund", moet nog kijken waar dat aan ligt. Kan hij geen HD over de scart doorgeven dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke positie zit die lnb? Astra 3 zit op meerdere posities

Krijg je andere zenders wel binnen?

Krijg je ook HD zenders binnen zoals ARD op 19,2 ?

 

Hoe moet ik de positie checken? Ik heb gewoon een duo lnb, 19.2 en 23.5 met de hoek van de lnb volgens bijgeleverd malletje...

Ik krijg zover ik weet alle zenders binnen, ard HD zal ik vanavond checken. Staat er nergens een HD logo in het scherm wanneer het een HD signaal is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sommige HD zenders zul je handmatig moeten ingeven in je zoek opdracht en dit volgens de meest recente canal digitaal zenderlijst.

Mogelijk is het nodig om de instelling DVB-S te wijzigen in DVB-S2/QPSK en de volgende regel aan te passen volgens de zenderlijst in bvb 5/6.

Na het zoeken en opslaan de ontvanger uit zetten en terug opstarten.

De zenders uit deze zoekopdracht kunnen nu weergegeven worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...