Ga naar inhoud


cccam zonder poespas werkend?


Aanbevolen berichten

Ik heb de overstap gemaakt naar HD (eindelijk de dikke beeldbuis de deur uit) en heb dus ook een HD ontvanger (Vu+ duo) aangeschaft.

Ben dus hardstikken nieuw/groen op dit gebied.

 

Heb op dit moment gewoon maar 1 tv en wil daar gewoon mijn canal digitaal abo kunnen bekijken (oranje kaart).

Nu heb ik de Vu+ voorzien van OpenPli en cccam 2.0.9.

Ik heb echter nog geen beeld op de abo kanalen, alleen fta.

 

Ik heb ondertussen het e.e.a. voorbij zien komen mbt het aanpassen van cccam.cfg, maar dat heeft volgens mij met name te maken met het sharen naar andere ontvangers in huis. Dat wil ik (nog) niet.

Zou de "standaard" cccam gewoon moeten werken met CD zonder dat ik cccam.cfg daarvoor moet gaan aanpassen?

De cam draait wel. Op mijn het adres "ip ontvanger":9001 vindt ik de pagina van de cccam server.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou de laatste eens kunnen proberen, maar volgens mij zou deze het ook gewoon moeten doen. In de config hoef je idd niets aan te passen, tenzij je inhouse gaat delen (of buitenshuis). Rare vraag, maar heb je de kaart er goed in zitten?

 

Wat staat er bij: http://ip_box:poort/entitlements

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi klinkt stom maar zit de kaart met de juiste zijde er in gebeurt mij regelmatig.

Bij de dreambox moet de chip naar beneden dus naar onder er in zitten.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja en op het adres "ip ontvanger":9001 kan je op /entitlements pagina zien of je kaartje werkt .

Staat er zo iets als dit dan werkt die: SECA card **.***.***.*** rev I4A entitlements

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

Ja het kaartje zat er goed in.

 

Ik had in eerste instantie openpli 2.1 erop gezet (bestond al langer, dan redeneer ik: zal wel het meest stabiel zijn...) met cccam 2.09.

Toen het niet werkte (en ik wel de server van de cam op 16001 vond) dacht ik dus dat het wel aan de instellingen van de cam zou moeten liggen.

 

Na jullie reacties heb ik openpli 3.0 geplaatst met cccam 2.3.0. Bingo !! :grin:

 

Geen idee waaraan het precies gelegen heeft, maar het werkt. Op het ip-adres van de cam vindt ik nu inderdaad ook de CD-info.

 

nogmaals: Thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...