Ga naar inhoud


iconBIT mediaspelers met HDMI 1.4 en 3D


Aanbevolen berichten

Mijn AC Ryan Playon!HD had het begeven, en ik was al een tijdje op zoek naar een eenvoudige vervanger. Vanmiddag liep ik weer eens bij zo'n hele grote dozenschuiver naar binnen en vond daar twee spelers van iconBIT. Dat merk was mij volkomen onbekend, maar goed er zijn zoveel van die Chinese fabrikanten nietwaar. Ik las wat er op de dozen stond, en zag daar alles staan wat ik wilde hebben, zoals HDMI 1.4, 3D ondersteuning (incl. 2D > 3D conversie), BluRay ondersteuning, Gb LAN adapter, en zowaar ook nog Android. Dat Android is wel iets bijzonders. Ik heb niet de indruk dat de speler onder Android draait, maar meer dat Android een applicatie is die dan weer gebruikt kan worden om standaard Android apps te draaien. Ik heb hem net in huis, dus ik moet er eerst nog wat mee spelen voordat ik een oordeel geef

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb reviews gezien van soortgelijk spul maar van het android moet je niet al te veel voorstellen op zo'n mediaspeler. Het is ontzettend traag in gebruik. Verder moet je maar afwachten of onvolkomenheden wel opgelost worden d.m.v. updates. Van de Gb Lan adapter moet je ook niet te veel voorstellen. Je mag blij zijn als je 10-12 MB/sec haalt.

 

Maar we zijn benieuwd naar je bevindingen, misschien is dit een uitzondering van de regel. Dus laat maar horen hoe hij bevalt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al wat verder :) .

 

Bij de specificatie "Android speler" zou je denken dat zo'n speler onder Android draait. Dat is niet juist. Deze speler is gewoon een Realtek speler, net zo als mijn vorige AC Ryan. Alleen is deze gebaseerd op een iets modernere chip als mijn vorige speler. Je kunt dus verwachten dat AC Ryan ook met zo'n speler komt. Ik kreeg eerst al zo'n vermoeden toen ik hoe de firmware update er uit zag, dat kwam mij erg bekend voor. Daarna gebruikte ik mijn Logitech remote om van TV naar mediaspeler te schakelen, en tot mijn verrassing reageerde de iconBIT daar op terwijl ik de Logitech nog niet geprogrammeerd had voor die speler. Hij gebruikt dus dezelfde remote codes als mijn oude AC Ryan.

 

Android is niet meer dan een applicatie op deze speler, en dient alleen maar om een beperkt aantal Android apps te kunnen draaien. Het basis operating system is niet Android maar de standaard Realtek speler in één van zijn vormen.

 

Dat je met de Gb adapter geen 1000Mb/sec haalt is wel duidelijk, maar de snelheid is altijd hoger als die van een 100Mb adapter, en daar gaat het om.

 

Ik ben al wel een aantal probleempjes tegengekomen, maar ik wacht nog even met alles hier te melden totdat ik zeker ben dat het probleem niet bij mij ligt :) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt in ieder geval hoopvol

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een paar gewone BluRay rips op mijn NAS staan, niet als iso's maar als mappen structuur. Dat speelt niet zo makkelijk af als bij een DVD, maar op zich zijn beeld en geluid prima. Geen haperingen zoals bij de oude AC Ryan, maar goed dat was een eerste generatie Realtek player. De postbode brengt morgen mijn 3D TV, dus daarna kan ik beginnen aan tests met 3D BluRays.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een paar gewone BluRay rips op mijn NAS staan, niet als iso's maar als mappen structuur. Dat speelt niet zo makkelijk af als bij een DVD, maar op zich zijn beeld en geluid prima. Geen haperingen zoals bij de oude AC Ryan, maar goed dat was een eerste generatie Realtek player. De postbode brengt morgen mijn 3D TV, dus daarna kan ik beginnen aan tests met 3D BluRays.

 

Ik heb zelf inmiddels een WD, met Realtek, erbij voor boven, maar merkte ook dit fenomeen. Mijn popcorn hour speelt BR rips volledig af inclusief menu of het nu een ISO is of een mappenstruktuur. Dat werkt dus niet met de Realtek chip...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...