Ga naar inhoud


AZBox (Premium HD+) blijft hangen op "Booting"


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Heb bij een Premium HD+ even willen van E2 terug gaan naar de originele versie , schijnbaar is er iets mislopen bij deze bewerking want de box wilt niet meer opstarten , op de box steeds het bericht "Booting" (urenlang) en op de TV geen signaal.

Heb reeds even deze handleiding gevolgd echter zonder succes :

 

Recoveren Azbox HD serie

 

Als de box crashed en niet meer opstart kun je deze recoveren met de volgende stappen:

 

1. Plaats de laatste sw op een sub stick en noem deze patch.bin

2. Plaats de usb stick in de box ( en alleen deze usb stick en geen andere usb devices )

3. Herstart de box door b.v. powertoets 5 sec. ingedrukt te houden

4. Na een korte start en check verschijnt onderstaande menu.

5. Nu eerst de bestaande (gecrashte) sw verwijderen met optie 4

6. Daarna de nieuwe sw flashen met optie 1 USB.

7. Afhankelijk van flash file blijft de box soms hangen na het flahsen bij rebooting. Dan kun je de reboot afdwingen door wederom 5 sec. de powertoets ingedrukt te houden.

 

Hoe kan ik deze box terug aan de praat krijgen ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank u zjik ,

 

Ofwel heb ik een UART TTL naar seriële / USB converter nodig.

zie handleiding : Herstel een geblokkeerde Azbox met als enige melding:

Booting…

 

Moest iemand mij kunnen helpen als dit de enige oplossing is , van harte.....

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja , heb de stick geformateerd in fat. op de stick heb ik de laatste sw 0.9.5400 erop gezet en deze hernoemd naar patch.bin

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de box blijft steken in "Booting" wil het hier onderstaande trukje nog wel een werken.

Geef de box een restart en druk eens een tijdje op de OK knop wanneer je "Checking" in de VDF ziet staan, daarna zal deze vanzelf verder gaan naar het boot menu.

1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2

1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox

BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry , maar de box blijft in herstarten steeds hangen bij "Booting" met het draaiende schijfje aan de linkerkant. Dus "Checking" ( of iets anders ) krijg ik nooit te zien.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de box alleen nog maar Booting... aangeeft, denk ik dat de bootloader corrupt is.

"Checking" komt dan helemaal niet meer op de display te staan. Zover komt 'ie niet.

 

Je hebt in dat geval twee opties:

 

1. Je ontvanger is weer tot leven te wekken met een Yamon kabel (RS232/TTL kabel/converter) en de handleiding waar je het al over had.

 

2. De zboot is kapot. In dat geval werkt zo'n kabel niet meer. Je zal de ontvanger dan met een JTAG weer aan de praat moeten zien te krijgen.

 

Vraag je dealer even of hij dat kan. En als hij het zelf niet kan, wellicht weet hij waar je dan wel terecht kunt.

 

zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u zorlith,

 

Hier vrees ik ook voor. Echter woon ik in Belgie ( tegen de Franse grens ) en heb die box overgekocht van een medelid van sat4all. Dus een dealer die mij zou kunnen helpen ken ik in verste verten niet. Ik kan enkel hopen dat hier ergens een medelid zich eens wilt ontfermen over mijn box om deze terug aan de praat te krijgen ( opsturingskosten zijn geen probleem voor mij ).

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u zorlith,

 

Hier vrees ik ook voor. Echter woon ik in Belgie ( tegen de Franse grens ) en heb die box overgekocht van een medelid van sat4all. Dus een dealer die mij zou kunnen helpen ken ik in verste verten niet. Ik kan enkel hopen dat hier ergens een medelid zich eens wilt ontfermen over mijn box om deze terug aan de praat te krijgen ( opsturingskosten zijn geen probleem voor mij ).

 

Als dat het enigste probleem is, wil ik best deze Yamon cabel handeling voor je proberen. Heb het zelf al eens gehad en toen lukt het wel.

Echter kost het je wel heen en weer sturen, de tijd is voor mij.

Ik hoor het wel als gebruik wil maken van deze optie.

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het aanbod Sjaak66 , je hebt PM.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik misschien ook in aanmerking kunnen komen voor dit aanbod? mede door het blijven hangen van mijn Azbox op There are no Patch files in USB Storage Please check USB Storage!

Ook ik ben van E2 naar de orginele firmware gegaan maar met dit resultaat ik kom ook niet verder.

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronnie1966, bedankt voor de reactie maar dat heb ik al ongeveer 50 maal geprobeerd div stiks geprobeerd maar alles zonder resultaat de mach staat nu in de kast ik weet. Het niet meer. Vandaar mijn vraag of iemand nog iets weet, ik weet ook niet of de azbox met de methode die hier boven beschreven wordt voor mij van toepassing is? als iemand het weet of wil proberen Ik stuur hem of breng de mach wel die richting uit.

 

Afred

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...