Ga naar inhoud


RE-8000 Wie heeft 'n TNTSAT & CD kaart in de box werken?


P3P31

Aanbevolen berichten

Geacht forum,

Ik heb hier ook een TNTSAT decoder op de TV aangesloten maar die wil alleen werken met zijn eigen kabel van de Astra 19.2 schotel/LNB.

Is er iets te kopen/verzinnen om dat TNTSAT kaartje in de Rebox te laten draaien, tegelijk met de CD kaart?

Ik kon op het forum alleen berichten vinden uit 2010, maar misschien is er wel wat veranderd.

Met groeten.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben niet helemaal bekend met de TNTSat smartcard en dan de gebruikte encryptie, maar de MCAS plugin van de Octagon firmware ondersteund wel iets zo te zien voor de TNTSat.

Het probleem is alleen dat je gebruik maakt van een Rebox 8000, bij deze decoder wordt de tweede interne kaartslot niet geactiveerd ook niet met een merkvreemde firmware. Het enige zou dan misschien nog een of andere CI Module zijn, maar welke je dan het beste kan gebruiken is voor mij voor dit type kaartje ook niet bekend....

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden.

Ik ga het eerst maar eens proberen met een Viaccess CI module, die is besteld.

Als dat niet werkt dan maar een Rebox ---> Octagon proberen.

Zucht...ik ben blij dat alles nu net weer werkt na een slechte loader/err 0x71 ervaring.

Wordt vervolgd.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten zal het met een Viaccess Module niet lukken want de satelliet ontvanger speelt ook mee in dit verhaal.

Volgens mijn ervaring werkt enkel een softcam (zoals Mcas) op een niet-TNTsat ontvanger.

Maar indien ik mij zou vergissen wil ik graag het resultaat kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste TozdeoGx,

 

U heeft het helemaal bij het rechte eind.

De nieuwe Viaccess CI module met TNTSAT kaartje en Sagemcom decoder kunnen op de hoop met reserve decoders.

De Rebox gaf alleen "gecodeerd kanaal" meldingen op die Viaccess CI module met TNTSAT kaart.

Ook de SamsungSmartTV, (die met CDkaart in CI-module alle boeket kanalen gewoon laat zien), gaf "geen rechten op dit kanaal" meldingen met de Viaccess/TNTSAT kaart.

 

De Rebox met Octagon FW+ Mcas plugin laat de CD kanalen én Franse kanalen zien (is de eerste ervaring).

Moet alleen nog iets met de kanalen rommelen want met onze vertrouwde fastscan van CD hebben we geen franse kanalen in de lijst.

 

Met dank.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...