Ga naar inhoud

Humax 5400 met monoblock LNB

Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een problem met het aansluiten van humax 5400 op een humax monoblock LNB type (MBF-21 DiSEqC 2,0) om zo Astra en Hotbird met 1 schotel en 1 kabel binnen te brengen.<BR>Ik heb of op DiSEqC-A signaal of op DiSEq-B hoe ik de schotel ook draai ik krijg niet op beide een signaal.<BR>Weet iemand hoe de 5400 antenne settings zo in te stellen dat dit wel werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Heb je de monoblock wel goed zitten op de schotel.<P>Dus als je voor de schotel staat en dan kijk je tegen de ACHTERKANT van je monoblock (zit de stikker).<BR>Of hou de platte kant van de monoblock tegen je borst aan.<BR>En dan moet de RECHTER kant van de monoblock in de schotel gemonteerd worden, ander werkt het dus niet.<P>En richt je schotel uit op de HOTBIRD.<BR>Anders lukt het ook niet haha.<P>Stel je humax in (Antenne settings).<BR>Astra = diseq B<BR>Hotbird = diseq A<P>En dan moet het gaan werken.<BR>Anders is je monoblock kaduuk want dat kan ook wel eens gebeuren.<P>Greetings laugh.gif" border="0 HobbyMan laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Ik heb in het verleden ook eens gezeten met dit probleem.<P>Vooral het "verkeerd om" werken van de diseqc sturing zet veel mensen op het verkeerde been..<P>Voor diegene die dit willen veranderen, en niet bang zijn voor een soldeerbout ;-)<BR>is er nog deze oudere posting: <A HREF="http://212.204.253.253/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=25&t=00" TARGET=_blank>http://212.204.253.253/cgi-bin/nl_ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=25&t=00</A> <P>Voor de verdere zaken klopt de bovenstaande posting 100%<P>Sucsess....<P>Groetjes,<BR> Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.