Ga naar inhoud


Hoe physiek toetsenbord instellen onder W8


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag!

 

Vorige week min of meer tegen beter weten in toch maar een Ultrabook met W8 gekocht. Een Asus Vivobook met 14" touchscreen.

 

Alles werkt nu naar wens dankzij "Classic Start" behalve het physieke toetsenbord. Ergens tijdens het overzetten van gegevens en programma's installeren is er iets fout gegaan: de letters kloppen nog wel, maar alle speciale tekens die op de toetsen staan komen niet overeen met wat er geschreven wordt. Zo staat op de toets linksboven (onder Esc) bv een accent maar als je er op drukt komt: @ En zo bij vrijwel alle speciale toetsen.

 

Ik heb alle bekende opties in het configuratie scherm uitgeprobeerd maar die lijken alleen betrekking te hebben op het schermtoetsenbord dat overigens wel goed werkt. Het lijkt wel of Microsoft in W8 het physieke toetsenbord vergeten is....

 

Ik zou zeer dankbaar zijn als iemand mij op de goede weg kan helpen of kan zeggen welke toetsindeling linksboven een @ heeft.

 

Vriendelijke groeten, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eureka! Ik moest als taal Engels (United States) opgeven. Vreemd allemaal...

 

Hartelijk dank voor het meedenken, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk verkeerd opgegeven bij de installatie. Hier wordt specifiek om gevraagd. De verwarring kan ik me wel voorstellen, maar het feit is dat 90% van de gebruikers een VS internationaal toetsenbord gebruikt.

 

Je ziet ongeveer deze vraag met de installatie en als je dan als toetsenbord Nederlands kiest.......:

installatie_2.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx winwiz, dat was het niet want het is ongeveer een dag goed gegaan. Wss ging het mis toen ik de instellingen van de oude laptop over zette met Windows Easy Transfer. Inmiddels heb ik het Engels weer vervangen door Nederlands en nu is alles weer normaal. Blijkbaar was er een her-configuratie d.m.v. een nieuwe taal nodig om de zaak goed te krijgen, want de VS international indeling was al de tijd wel correct aangegeven.

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...