Ga naar inhoud


HOW-TO mythtv 0.26 in Ziggo gebied op Ubuntu Precise 12.04 LTS


bas.t

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vreemd, hier werkt het feilloos. Probeer gewoon even diet patchbestanden opnieuw aan te maken en

 

git clean -xfd

 

git checkout master

 

git branch -D temp

 

 

Kies anders voor de 3.5 versie

 

Als dat allemaal niet helpt, kan het eventueel ook nog zijn dat er een fout in je git repo zit.

 

In dat geval zit er niets anders op om de hele dir te deleten en van voren af aan te beginnen.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel exact doen wat er in de tuto staat. Ik heb het zorgvuldig samengesteld.

 

Als je het anders wil doen, prima, maar daar ga ik je niet mee helpen. Alleen als er onvolkomenheden in de tuto zitten, zal ik je proberen uit de brand te helpen.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste wat je nu kunt doen is je kernel dir te deleten en begin overnieuw.

 

Even aangenomen dat je voldoende ruimte hebt onder /usr/local/src

 

sudo mkdir /usr/local/src/kernel

sudo chown user.user /usr/local/src/kernel		 ## waarbij user je eigen username is

cd /usr/local/src/kernel

git clone git://kernel.ubuntu.com/ubuntu/ubuntu-precise.git && cd ubuntu-precise

 

en van daaruit weer verder.

 

Edit: oh ja, wel even opnieuw je patch bestanden in /usr/local/src/kernel zetten.

 

En mijn advies: neem de 3.5 kernel, zoals ik een paar berichten terug heb beschreven.

aangepast door bas.t

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de helderheid:

 

De reden dat ik voor een hogere kernel versie kies dan de standaard 3.2 kernel is dat die standaard kernel met zekere regelmaat een update zal krijgen. Het is tenslotte ubuntu 12.04 LTS, en dat betekent dat we er nog vier jaar mee door kunnen. Ondenkbaar dus dat er geen updates zullen volgen.

 

Die updates zijn op zich wel prachtig natuurlijk, maar we hebben een paar patches nodig. En die zullen dus worden overschreven. Gevolg: bij iedere update moet je dus opnieuw je kernel van patches voorzien en opnieuw compileren en bovendien de sasc-ng module opnieuw compileren.

 

Mijn ervaring in de afgelopen jaren is dat dit een tijdje goed gaat, maar dan opeens niet meer. Dan hebben de Ubuntu devs weer wat nieuws verzonnen, of er is een stomme bug geintroduceerd die voorlopig niet gefixed word.

 

Ik ga ervan uit dat als je een HTPC bouwt, dat je die dus ook als zodanig gebruikt. Dat maakt de noodzaak voor kernel updates miniem.

 

Ik heb dus uiteindelijk voor de 3.5 kernel gekozen, die is uitontwikkeld en biedt ondersteuning voor bijna alles wat onder linux ondersteund wordt. Goed genoeg om nog vier jaar mee te kunnen, denk ik.

Daar is dan wel weer een trucje voor nodig, omdat de 3.5 kernel ook in de backports zit, dus zal die ook weer worden overschreven. Het trucje bestaat er uit dat ik het systeem laat geloven dat er toch echt de allernieuwste 3.5 kernel op zit, door die kernel alls laatste nummers .999 mee te geven.

 

Ik had voor de 3.7 kernel gekozen als die geschikt was, maar dat is hij nog niet. Er zit een probleem in met de kernel headers, die worden wel gecompileerd zoals het hoort, maar installeren ho maar. Nog niet geschikt dus. Op Debian heb ik hem al wel prima lopen, dus het zal niet lang duren voordat het op Ubuntu ook kan, ik heb alleen momenteel niet de moed om het uit te zoeken.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lukt met nog steeds niet... de 2e patch even geprobeerd, maar die geef ook een foutmelding. (wellicht omdat de eerste patch niet lukte?)

 

patch: **** malformed patch at line 4: enum dvbfe_algo algo;

 

Heb je wel een nieuwe git repo aangemaakt?

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiggert:

 

Hoe het kan weet ik niet, maar als ik de patches kopieer zoals ze hier op het forum staan, dan kom ik ook flink in de problemen.

Dus dat zal een geruststelling voor je zijn, het ligt echt niet aan jou.

 

Ik heb er wat aan gedaan:

 

de dvb-mutex-patch staat hier: http://pastebin.com/raw.php?i=yDsYs7Fh

 

en de dvb-frontend-patch staat hier: http://pastebin.com/raw.php?i=Ck45B4y0

 

Ik heb ze getest en dat werkt dus wel. Verder lijkt het me zo dat hier een schone taak voor de webmaster van dit forum ligt :mad:

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het patchen is met pastebin gelukt! thanx!

 

volgende probleem;

 

 

floris@mythserver:/usr/local/src/kernel/ubuntu-precise$ debian/rules updateconfigs

dh_testdir;

dh_testdir: cannot read debian/control: No such file or directory

 

make: *** [updateconfigs] Error 2

 

Hmzzzzz....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een 'sudo debian/rules clean' gedaan en daarna de 'debian/rules updateconfigs' en lijkt nu wel goed te gaan. ik ga vrolijk verder.

 

(ik zie nu dat ik beter een fakeroot ipv sudo had kunnen doen, maar daar kom ik wel uit).

aangepast door wiggerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schiet steeds meer op, nu stuit ik op het volgende probleem;

 

 

root@mythserver:/usr/src/Sasc-ng/sc/contrib/sasc-ng# /etc/init.d/sascd start

/etc/init.d/sascd: line 64: syntax error near unexpected token `then'

/etc/init.d/sascd: line 64: ` if ! DriverLoaded; then'

 

zo te zien is de copy-paste hetzelfde, maar misschien zelfde euvel als de patch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben bang van wel. ik heb wel in de gaten dat de forum software zich niet echt leent voor zoiets als dit.

Ik ban bezig een publieke wiki op te zetten, dan werkt het tenminste.

Maar daar heb je vandaag natuurlijk niets aan.

 

Het /etc/init.d/sascd bestand staat nu hier:

 

http://pastebin.com/raw.php?i=ykDbi1mp

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...