Ga naar inhoud


Sasc-NG met een 3.8.x kernel op Ubuntu Precise 12.04 LTS


bas.t

Aanbevolen berichten

over welke files heb je het?

 

Dat waren de deb-files dat ik nodig had om alles werkend te krijgen.

nl.:

nvidia-experimental-310_310.14-0ubuntu2_amd64.deb (Dit is de gepatche versie voor kernel 3.8 voor nvidia)

linux-image-extra-3.8.0-4-generic_3.8.0-4.9_amd64.deb (Deze had ik nodig om o.a. mijn netwerkaart te activeren)

 

Geen idee wat je precies bedoelt. Wat gebeurt er precies bij welke handeling?

 

Bij het invoeren van de dvb-adapters in tv-adapters loopt backend-setup vast.

Ik heb een Mystique SaTiX-S2 V2 dual tuner, het ogenblik dat ik van de tweede satix tuner naar de eerste loopback ga, zit setup vast.

En moet ik setup killen.

 

Die fouten kan ik reproduceren, blijkbaar werkt de 570 versie niet zonder aanvullende patch (of helemaal niet) met deze kernel.

Ik zal eens zien of ik het aan de praat krijg.

 

De 620 versie daarentegen start bij mij gewoon op.

Ik heb nog een branch met 620 erin, mischien wil je die ook proberen:

 

git clone -b temp https://github.com/bas-t/sasc.git && cd sasc/contrib/sasc-ng

 

wellicht gaat dat wel goed.

 

Ik vermoed dat deze is dat je aan het begin van deze threat vermelde, dan heb ik ze allebei geprobeerd.

Als het een nog andere branch is, wel ik die wel proberen. Maar het zal niet voor vandaag zijn.

 

Groeten,

Ronald.

Mythbuntu 11.10

Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, dus als ik het goed begrijp, dan is het niet primair sas-ng die crashed, maar mythtv-setup, aangeroepen door Mythbuntu Controll Center, gecombineerd met die dual tuners.

 

Daar heb ik wel meer over gelezen, die dual tuners problemen. Maar dat is dan waarschijnlijk een driver probleem van je tuner en niet van sasc-ng. Voor de oplossing van dat probleem zul je dan ook elders je info moeten halen, het valt buiten de scope van mijn wiki artikelen en ik heb er zelf ook geen enkele ervaring mee.

 

Is er een dwingende reden om voor de 3.8 kernel te kiezen? Anders zou je eerst eens met de 3.5.7 kernel aan de slag kunnen gaan.

 

Voor wat 'linux-image-extra-3.8.0-4-generic_3.8.0-4.9_amd64.deb' betreft: ik heb het installatie commando zo gewijzigd dat die ook vanzelf wordt geinstalleerd en

nvidia-experimental-310_310.14-0ubuntu0.3_amd64.deb zit gewoon in de precise updates repo. Dus 'apt-get update' en 'apt-get dist-upgrade' zorgen er wel voor dat het goed komt.

Kortom, je hoeft geen enkel pakket via een usb stick te installeren.

 

Groet,

 

Bas.

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens proberen met die 3.5.7 kernel en gewoon de howto 'MyhtvTV 0.26 + Ziggo op Ubuntu Precise 12.04 LTS' volgen maar daar kiezen voor de 3.5.7

 

Ik vermoed dat de crash van mythtv zal liggen in de combinatie driver satix en sasc.

Maar wel heb ik gezien dat je in de andere howto's een patch toepast op dvb-frontend, welke ik niet toegepast heb hier (ik heb dit ook maar later gezien).

Mogelijks is dit een reden van die crash.

 

Wat die satix betreft, heb tot nu toe nooit problemen mee gehad.

Ik heb die toen gekozen omdat die iets goedkoper was dan de toenmalige digital devices (deze kwamen dan nog maar op de markt en waren heel moeilijk te verkrijgen).

Maar ik overweeg toch om over te gaan naar een octopus+duoflex+cine (heb in nog een mogelijkheid om kaart bij te voegen).

Dat geeft mij meer mogelijkheid met de franse zenders (ik woon op 4km van de franse grens) om te onvangen/opnemen. En om zelfs uit breiden

 

Groeten,

Ronald.

Mythbuntu 11.10

Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die extra patch kan niet worden toegepast op kernels hoger dan 3.6.11.

Maar het al of niet toepassen ervan zou wel invloed kunnen hebben op jouw crash,

tenslotte gebeurt die in mythtv-setup en daar is die patch nou juist speciaal voor bedoeld.

 

Succes!

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval heb ik toch enkele nieuwe ervaringen opgedaan met linux (altijd welkom dat).

En ik al laten weten of het lukt, anders zal ik toch eens moeten na zien wat er hand is met die drivers of aan die kaart ligt.

In mythbuntu 11.10 met de 3.0 kernel heb ik geen problemen, ook niet met openelec/xmgc/tvheadend met kernel 3.7 (ook al is dit natuurlijk een ander systeem).

 

Zo doe verder met die howto's.

 

Groeten,

Ronald.

Mythbuntu 11.10

Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ronron261:

Ik heb op debian het probleempje met de 570 versie in combinatie met de 3.7 of 3.8 kernels opgelost. Daar zou ik nog even naar kijken tenslotte.

Zijn we mooi van die 620 versie af, die was toch nooit zo lekker stabiel te krijgen als de 570 versie.

Enfin, hier draait nu alles weer zoals ik het hebben wilde. Nu nog ubuntu/mythbuntu. Ik ben op dit moment op ubuntu een verse 3.8 kernel aan het compileren.

Ik ga er van uit dat het ook daar klopt. Zonder tegenbericht vandaag kan je er dus van uit gaan dat het ook voor ubuntu in orde is nu.

 

Vanaf nu dus weer terug naar de (herziene)  "3.7-or-higher-kernel" branch.

De diverse test en temp branches heb ik inmiddels weer weggedaan.

 

Groet,

 

Bas.

aangepast door bas.t

TvHeadend backend met 2 TBS6285 quad tuners (DVB-C mode)

Twee Kodi frontends zonder bewegende onderdelen (absoluut stil!), Shuttle XS35GTV2 met SSD schijven

Helaas niet meer te koop, ze zijn bij Shuttle voor ati en intel gpu's gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bas.t:

 

ik heb die howto van "MyhtvTV 0.26 + Ziggo" gevolgd ( en natuurlijk oscam aanpassen aan tvvlaanderen).

Wel had ik eerst geprobeerd om met een stock-kernel ( linux-image-3.5.0-24-generic ), enkel de v4l-drivers compileren.

Maar dat heb ik opgegeven wegens te veel compilatie problemen ( enkele kon ik wel oplossen maar andere niet, gezien mijn beperkte kennis van linux).

Om de dvbloopback te compileren moest ik enkele zaken aanpassen. De frontend-patch invoegen was niet nodig, die is al aanwezig. 

Hoogstwaarschijnlijk is bij die aanpassingen misgelopen en kreeg ik het daardoor niet werkend.

 

Dan heb ik maar de kernel volgens uw howto gecompileerd maar met de 3.5.0-24 versie.

En nu heb ik een werkende mythbuntu 12.04 ( Nogmaals bedankt voor die howto).

 

Eerst zat ik met een probleem betreft de trage werking van mythbuntu.

Maar dat zal liggen aan de aan de schijf die ik gebruikte (is nog een oude schijf Sata 160Gb, géén sata2).

Het ergste is het afspelen van liveTV en opnames (zijn soms schokkerig). Eens ik opnames vanaf de nas gebruikte was dit opgelost voor de opnames.

LiveTv moet ik soms stoppen en terug inschakelen.

 

Alles draait nu ongeveer drie dagen in een minimale opstelling zonder problemen (buiten de bovenvermelde). En heb ik die 3.8-kernel upgrade maar laten vallen en nu is het wachten tot de volgende LTS-versie om dan terug te upgraden.

Dus nu een backup maken van mijn 11.10 setup (in geval van) en de 12.04 opschonen van alles dat nier meer nodig is.

En dan alles overzetten op mijn vaste opstelling.

 

Groeten,

Ronald.

Mythbuntu 11.10

Assrock A330ION, 2Gb Ram, 160GB HDD + 320GB HDD + NAS, Mystique Satix S2 sasc-ng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...