Ga naar inhoud


EPG probleem veroorzaakt door ComedyCentral/Kindernet


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Ook ik heb al tijden last van EPG die niet klopt.

Is bij mij ontstaan toen de EPG van ComedyCentral/Kindernet is overgezet van Astra1 naar Astra3.

 

ComedyCentral/Kindernet geeft EPG data af die voor de eigen zender circa 1 uur afwijkt, ook verkloot het de andere Nederlandse zenders.

 

Kort samen gevat:

Na een schone herstart (dreambox epg.dat deleten en opstart op NED1 HD) zolang ik zap tussen:

NED1 HD
NED2 HD
NED3 HD
RTL4 HD
RTL5 HD
SBS6 HD
RTL7 HD
RTL8 HD
Veronica/DisneyXD HD
NET5 HD

gaat alles goed en klopt de multi-epg met de now/next en de online gids: http://www.tvgids.nl/lijsten/horizontaal/

 

Zogauw ik een keer op ComedyCentral/Kindernet afstem begint het gezeur.

 

Afbeelding 1 = zappen NED1 HD t/m NET5 HD

Afbeelding 2 = 1 keer op ComedyCentral/Kindernet zappen

 

Afbeelding gids = online gids

 

Pan's labyrinth op RTL5 HD

Volgens de TV Gids: 22:50 - 01:20

Zappen tot NET 5 HD: 22:50 - 01:20

1 x op ComedyCentral/Kindernet en het wordt opeens: 23:50 - 02:20

 

Tuurtje

 

post-36458-0-31915700-1362264910_thumb.png

post-36458-0-09352000-1362264916_thumb.png

post-36458-0-02973000-1362265671_thumb.jpg

aangepast door Tuurtje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, wij ervaren dat ook al een poosje.

 

Hetzelfde gebeurt ook bij TV Gelderland en AT5, allemaal op dezelfde transponder.

 

Wel storend dit soort foutjes.

 

Het lijkt wel of deze transponder 1 uur tijdsverschil hanteert met de overige CD transponders.

 

Ra ra ra....

 

Tom

2x VU+Duo met Vix 3.0 en OScam 1.7947 en CCcam 2.3.0 voor Astra 1,2 en 3 + HotBird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Merk ik hier ook.

Wellicht kan dit ook verband houden met het in de war schoppen van mijn smartcard, als ik afstem op comedy central gaat mijn beeld eens in de zoveel dagen op zwart, daarna afstemmen op een van de Nederlandse zenders helpt maar ik kan dan enkeleuren een comedy central zien.

 

I zal morgen eens bellen met canal digitaal en kijken of zij deze link ook zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi tomajo, bedankt voor het advies.

Ik denk dat ik iets duidelijker moet zijn, of een eigen draadje moet starten.

Mijn probleem treedt ook op als ik juist daarvoor op de Nederlandse zenders wel beeld heb.

Wat echter bij mijn set het geval is,is dat 'opeens' mijn beeld en sluit bevriezen. Het helpt dan om de ontvanger een keer te resetten maar het fenomeen zal vanaf dat moment blijven terug keren, steeds ernstiger en in een week tijd ontaarden in freezes op alle cd zenders.

Het is dan tijd om een reactivatiepuls aan te vragen, maar dat is nog niet een keer goed gegaan. De eerste twee keer (januari em februari) heb ik cd gebeld en hebben zij uiteindelijk een puls gestuurd die wel de zaak aan de praat bracht. Gisteravond kon ik ze niet telefonisch bereiken en heb ik meerdere pulsen moeten aanvragen waarbij iedere keer een gedeelte van de zenders ontfreezde. Ik weet dat dit bizar klinkt, maar das ook de reden dat ik hier hulp vraag. Cd komt niet verder als blijven resetten en hopen op beterschap....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mark

 

Dit is inderdaad "off topic". Mogelijk kan een moderator deze berichten verplaatsen als je een nieuw draadje start.

 

Overigens hoef je CD niet te bellen; opnieuw aktiveren kan ook via internet :

 

http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/smartcard-heractiveren/

 

Werkt in de praktijk goed, scheelt weer in de kosten en is dag en nacht toegankelijk.

 

Nog even over jouw probleem : het kan ook een defecte kaart zijn.

 

Succes, Tom

2x VU+Duo met Vix 3.0 en OScam 1.7947 en CCcam 2.3.0 voor Astra 1,2 en 3 + HotBird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...