Ga naar inhoud


Ervaringen met KingofSat/Dreamset


Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik m’n Dreambox DM 8000 HD sinds lange tijd weer eens geladen met kanalen  van KingofSat met behulp van Dreamset. Het resultaat is in mijn ogen ronduit teleurstellend.


Ter illustratie:

·        
In de landenlijst (LN) mis ik Nederland (vroeger onder de T van The Netherlands, als ik me goed herinner).

·        
De landenlijst geeft voor (bijv.) Syria maar twee kanalen, namelijk op 26 graden oost. Moeten er aanzienlijk meer zijn.

·        
Als ik daadwerkelijk naar een bepaalde zender uit de lijst wil kijken kom ik tientallen keren de melding “Afstemmen mislukt” of “SID not found in PAT” tegen.



Ik weet dat ikzelf wijzigingen/correcties kan aanbrengen, maar in mijn geval gaat het om een kleine dertig satellietposities (van 53 oost tot en met 30 graden west) en volgens Dreamset ruim 15.000 TV-zenders. Daar is, met andere woorden, geen beginnen aan.



Gaat er bij mij iets fout of zijn er meer kijkers met gelijksoortige ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Vorige week heb ik m’n Dreambox DM 8000 HD sinds lange tijd weer eens geladen met kanalen van KingofSat met behulp van Dreamset. Het resultaat is in mijn ogen ronduit teleurstellend.

Vandaag eens even met Dreamset ver 2.38 getest en resultaat valt mee

 

 

In de landenlijst (LN) mis ik Nederland (vroeger onder de T van The Netherlands, als ik me goed herinner).

Soms staat een deel van de LN-bouquets na het LN-Zambia bouquet
of na de radio services; waaronder het LN-The Netherlands bouquet
Dat hangt af van welke opties je hebt aangevinkt.

 

 

De landenlijst geeft voor (bijv.) Syria maar twee kanalen, namelijk op 26 graden oost. Moeten er aanzienlijk meer zijn.

In het LN-Syria bouquet krijg ik 18 zenders

 

 

Als ik daadwerkelijk naar een bepaalde zender uit de lijst wil kijken kom ik tientallen keren de melding “Afstemmen mislukt” of “SID not found in PAT” tegen.

Je bewaart de lijst toch als Enigma 2 ver 4 (lamedb) ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over 20 jaar vind ik alle kanalen editors niet indrukwekkend. Er wat gezien. Gelukkige kun je de meeste satelietten door de receiver naar nieuwe transponders laten zoeken. Was vroeger niet

Moest je moeizaam alles inkloppen. Nu enkel alleen een sateliet toevoegen met geldige transponder die te zien is qua beam/footprint.

ERwas ooit een site met zo'n tijdschrift dat een leuke manier van updaten gaf. En er zijn ook OTA receivers die dat doen/deden.

Werkt niet altijd vlekkeloos. Ik check zelf lyngsat. die enkele dag FTA van KingofSat zet niet veel zoden aan de dijk.

 

De enigste vette pech is als zenders in je favorieten lijst verhuizen naar een andere transponder en als jouw receiver oude niet meer aanwezige kanalen erzelf uithaalt. Alleen mijn oude nu weggegeven Daewoo deed dat correct.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt!

 

Toen ik zag dat forumleden toch wel tevreden waren met Dreamset ben ik verder gaan experimenteren.

Vorige week probeerde ik een bestaande zenderlijst (namelijk uit mijn Dreambox) te vernieuwen via Dreamset met Import/Compare. Met het hierboven geschetste teleurstellende resultaat.

 

Gisteren heb ik een compleet nieuwe lijst geladen via "New". The Netherlands is nu weer verschenen in het landen-overzicht. En, om bij het voorbeeld Syria te blijven: nu staan veel meer Syrische zenders in het boeket.

 

Of ik de zenders die ik wil zien ook daadwerkelijk kan ontvangen, hoop ik de komende dagen gewaar te worden.

 

Bedankt in elk geval voor het meedenken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...