Ga naar inhoud


TVheadend ervaringen


MacGuinness

Aanbevolen berichten

Gegroet medesatters,

 

Heeft iemand ervaring met de werking van TVheadend?

Ik heb de MOI DVB-S2 streaming box gekocht.

Deze satellietserver draait hier op.

Een goede beschrijving van deze software kan ik niet vinden.

Wat ik wel begreep is dat DiSeqC en Encryptie niet of nauwelijks zou werken.

 

Het streamen gaat wel goed met deze box.

Ik kan de TV kanalen kan ik op mijn TV, Tablet en GSM goed bekijken via XBMC.

(Alhoewel het mij nog niet gelukt is om de ondertiteling uit te zetten)..

 

Gaarne uw ervaringen gezocht.

 

 

post-30834-0-24987400-1366013023_thumb.jpg

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ken deze box zelf niet maar ik kan wel uit eigen ervaring zeggen dat zowel disecq-switch als softdecrypting zij het via newcamd protocol gewoon stabiel werken in mijn htpc server. Ik weet niet wat voor transponderlijst ze meeleveren want bij de standaard lijst vind hij de meeste dvb-s2 kanalen niet en moet je gewoon handmatig de transponders met juiste parameters toevoegen.

aangepast door geinponem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je koopt een MOI om juist geen PC of andere box nodig te hebben voor decryptie.

 

Het is mij ook niet gelukt om OSCAM werkend te krijgen op de MOI, terwijl ik wel een versie heb die draait op de MOI. Het kan ook onkunde zijn ;)

Je moet er een USB of RS232 cardreader op aan kunnen sluiten en de originele kaart kunnen gebruiken en dat lukt mij iig niet. Het lukt me niet eens een share (van een Dreambox) via een lokaal (op de MOI) draaiende OSCAM werkend te krijgen.

 

De fabrikant heeft mij gevraagd er een review voor te schrijven, maar ik vind het een niet erg goed werkend vrij zinloos apparaat. Ik heb ook gezegd dat zonder een soort Plug&Play encryptie mogelijkheid het apparaat niet geschikt is voor de Nederlandse markt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de feedbeack.

Ik heb op andere forums wel iets over TVheadend gelezen. Maar die gaan telkens over DVB-C en DVB-T.

Daar hadden ze het wel over encryptie mogelijkheden. oscam zou werken. Op de configuratie pagina met je die dan als Code Word Client toevoegen.

Ik ben een leek betreft softcams hoe je dat Code Word Client vind weet ik niet.

aangepast door MacGuinness

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor de ontwikkeling gaat gewoon door . de cwc (code word client ) heeft een eigen configuratie tab waarbij je zoals gebruikelijk met Newcamd per crypt system  een eigen poortno aangeeft byv 10000 voor irdeto ,10001 voor seca enz afhankelijk van de voor jou beschikbare decryptors. In oscam laat je dan de vertaalslag maken door newcamd server te configureren met bijbehorende poorten caid's enz.

 

succes en overigens hier draait het met dvb-c dvb-t en dvb-s /s2 in een systeem dus handleidingen voor dvb-c /t kun je gewoon ongeveer gebruiken voor dvb-s2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij te lezen. Kreeg niet de indruk omdat de meeste treats die ik las een paar jaar oud waren.

Waar lees ik hoe je CCcam in stel.

Gebruikt een van jullie ook DiseqC met TVheadend?

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat kastje weet ik dat niet. Ik zou eerst kijken of je CCcam server op dat ding kan instaleren.

 

Op mijn HTPC is het gewoon een kwestie van :

 

1. Installeer TVHeadend

2. Installeer CCcam

3. Configureer deze

4. Link TVheadend met CCcam

 

TVHeadend ondersteunt Oscam via het newcamd-protocol dat wil zeggen dat TVHeadend direct de kaartlezer kan aanspreken. Bij Windows-oplossingen heb je vaak Acamd icm. MDAPI-filters nodig, een omweg dus.

 

TVheadend kan dus ook CCcam Server direct aanspreken. Ik heb op mijn HTPC een zaptijd van hooguit 2 seconden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ben ook begonnen met tvheadend maar vindt die kanalenlijst zo verschrikkelijk om aan te passen, ik ontvang namelijk de astra's + hotbird en dan zit je al snel op de 6000+ kanalen.

Is er niet een handig tooltje om dat buiten de browser/tvheadend interface aan te passen? Zoals je bij de dreambox dreamboxedit hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...