Ga naar inhoud


Advies aanschaf receiver: Vu+ Duo, Gigablue Quad, Amiko Alien2


Incognito

Aanbevolen berichten

Al is het een oude topic wil ik toch nog even reageren. Sta helemaal achter Perdi. Ik heb nu bijna een jaar de Gigablue Quad met 2x DVB-s en 2x DVB-c als vervanger voor een Vu duo met openPLi icm USB Sundtek DVB-c ontvanger als Ziggo-kabelontvanger/CD basispakket satelliet. Het draait fantastisch op OpenMips en met een PLi-HD skin.

Waar ik blij mocht zijn dat de Vu duo een week uptime haalde, de Quad is erg stabiel. Ik gebruik maar weinig plugins zoals Openuitzendinggemist (werkt goed), Airplayer en Backupsuite. Streamen gaat ook goed. Volledige images terugzetten vanaf USB werkt ook goed zoals bij openPLi.

Blijf het jammer vinden dat de box niet rechtstreeks wordt ondersteunt door OpenPLi. Maar daar zijn al enige discussies over geweest en dat is hun keuze. Helaas.

 

Omdat ik met 2 kaarten werk (Ziggo en CanalDigitaal), heb ik voor de CD smartcard een USB Infinity smart cardreader. Nadeel is dat bij eventuele herstart (na installeren plugin ofzo) je de smartcard even opnieuw in de externe cardreader moet plaatsen omdat de box de card niet meer ziet. Maar dat is iets van de cardreader icm cccam waar nog geen oplossing voor is, begrijp ik uit divere topics. Dat gebeurt toch heel weinig dus dat is voor mij geen probleem.

 

Erg tevreden dus over de Gigablue Quad!!

Gigablue Quad 2x DVB-s/2x DVB-c - 78cm Quad LNB x4
OpenMips 2.1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...