Ga naar inhoud


Topfield 7710 start niet meer op: probleem voeding of harddisk?


Vivaldi

Aanbevolen berichten

Een kleine zes maanden geleden verving ik de voeding van 2 topfields, waarna deze weer naar behoren werkten. Einde vorige week weigerde één van de topfields op te starten en ik merkte ook een aanzienlijke warmteontwikkeling , hoewel het toestel goed geventileerd staat opgesteld.

Mijn eerste gedachte was natuurlijk dat de voeding het weer begeven had. Na opening van het toestel zag ik echter niets abnormaals aan de ELCO's en wonderlijk genoeg functioneert de topfield terug na loskoppeling van de harde schijf. Zou deze nu defect zijn en kan dit inderdaad opstarten verhinderen? Of kan het toch nog liggen aan het voedingsgedeelte voor de harddisk?

Ik heb zelf al wel een en ander geprobeerd met verwisseling van de harddisks van beide topfields, maar dat verliep niet zonder problemen en gaf ook geen echte duidelijkheid. Op één van de topfields gebruik ik namelijk een gemotoriseerde schotel op één van de tuners en dat geeft wat complicaties bij verwisseling ... .

 

Dus als iemand hierover iets zinvols kan zeggen, graag ...!

 

 

 

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Spijtig genoeg reageerde tot nu toe niemand op mijn vraag.

Vorige week probeerde ik nog eens alle mogelijkheden uit: ik heb twee topfields met vervangen voeding en beide met harddisks die ik al jaren gebruik. Beide topfields starten op zonder harde schijf, maar ook met één van de twee harde schijven. Mijn conclusie was: de andere harde schijf is defect. Zaterdag kocht ik dus een nieuwe, na enig opzoekwerk, ik dacht dus dat ze zou werken.

In beide Topfields echter hetzelfde resulaat: met de nieuwe HD (Western Digital caviar green 1TB) starten ze niet eens op. Wanneer ik na de opstart de harddisk aankoppel, wordt deze niet herkend. Nu zit ik met een HD waarmee ik niet kan aanvangen en met een nog steeds onopgelost probleem.

 

Iemand?

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best zijn dat de HD niet herkend wordt door de Topfield. Er is volgens mij niets bekend over Topfield in combinatie met te nieuwe harde schijven, maar andere merken ontvangers hebben er ook weleens last van. Heb je nog ergens een HD liggen die gelijk is aan de andere HD die nog werkend is?

 

Die 1TB HD kan je makkelijk nog kwijt op Marktplaats, eventueel even testen op je PC om zeker te weten dat je geen kapotte HD hebt gekocht...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hadrian,

 

Bedankt voor jouw reactie.

Ik heb de knoop maar op een andere wijze doorgehakt en me een VUO+ Solo2 besteld ter vervanging van een Topfield.

Dit bespaart me een hoop gedoe, kost natuurlijk ook wat geld, maar geeft ook plezier door nieuw te ontdekken mogelijkheden.

 

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede keuze. En nu gauw Enigma2 op je Toppie zetten, zodat je zonder extra kaart op de slaapkamer kan kijken :)

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Hadrian,

 

Dat lijkt me een aantrekkelijk idee. Ik heb inmiddels de VUO+ Solo2 en moet hiervan nog één en ander uitzoeken, ik denk hierover enkele vragen te stellen in de topics over VUO, maar zal eerst proberen zelf een en ander op te zoeken.

 

In de VUO kreeg ik CCAM 2.3.0 werkend, als ik jou goed begrijp moet ik via de VUO de TV Vlaanderenkaart dus kunnen delen met de Topfield, klopt dit? Of heb je het over andere toepassingen?

Met de Topfield zonder harddisk kan ik alleszins naar harenlust experimenteren en dat ga ik wel doen. Met Enigma heb ik niet de minste ervaring ... Spannnend!

aangepast door Vivaldi

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Enigma moet je wel een harddisk hebben...

Met CCCam, maar nog beter met OSCam kan je inderdaad binnenshuis je kaart delen, zodat je ook boven naar hetzelfde pakket kijkt. Enige voorwaarde is dat je beide ontvangers in het netwerk zitten.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels wel wat probleempjes gehad met de Solo en nog geen tijd gedah om ook met de Topfield aan de slag te gaan. Ik ben ook bang om problemen te krijgen met de Topfield, vooral voor de werking van TV Vlaanderen. Ik ga toch nog even wachten vooraleer iets te doen, misschien tot ik vakantie en dus meer tijd heb.

 

Vriendelijke groet

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Je hebt toevallig toch niet de voedingskabel van de moederbord in de topfield naar de schijf verwisseld?

Die lijkt op een uit een pc, maar daar is de 5V en de 12V verwisseld.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Beobuddy

 

Ik weet niet of ik iets verkeerd deed. Ik vermoed dat ik enkel de SATA kabel heb aangesloten.

Ik verving inmiddels de Topfield zonder harde schijf door een VUO+ Solo2.

Dus hou ik mij momenteel niet meer zo bezig met Topfield. Mijn beide Topfields met vervangen voedingsgedeelte staan te koop.

De nieuwe harde schijf is inmiddels ook teruggenomen door de winkel.

 

Vriendelijke groet en bedankt voor jouw reactie.

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...