Ga naar inhoud


SAB Ultimate HD - RS232 en zigbee


jean1403

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het aan elkaar koppelen van 2 x SAB Ultimate HD door middel van zigbee en/of RS232.

Voorheen had ik deze toestellen met elkaar verbonden door middel van het zigbee systeem maar nu krijg ik dit niet meer voor elkaar. Dit heb ik gekregen na het opvoeren van een nieuwe software d.d. 01/12/2011 en de nieuwe zenderlijst d.d. 09/04/2013.

Welke software moet worden geïnstalleerd want ik denk dat ze ergens in een nieuwere software een rem hebben ingelast om dergelijke koppeling tegen te gaan. Ook de verbinding door middel van een RS232 lukt niet. Ik krijg wel goede signaal- en kwaliteitsweergave van vb. kanaal één maar de melding dat het een gecodeerd signaal is m.a.w. de code van de kaart van de master wordt niet naar de klant 1 gestuurd. Volgens mij gaat het hier dus puur over iets softwarematig en kan de goede software hiervoor niet op de officiële site van SAB worden gevonden.. 

Wat ik ook heb ondervonden is dat op bepaalde zenders (vb.: 2BE, Vier, Vijf) er een synchronisatieprobleem is tussen het beeld en de klank. Op mijn SAB HD Combo II heb ik dit niet en de verbinding tussen deze 2 ontvangers verloopt vlekkeloos (zie forum: wie heeft een SAB HD Combo II en wat vind je er van?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik hoef je vast niet te vertellen hoe je Zigbee instelt maar je ziet vast iets over het hoofd.

 

Dit is hoe ik het altijd doe.

 

1 Cas menu

2 Compoort

3 Druk op de rode toets

4 Wijzig com-poort in HomeShare

5 Mode is ZigBee (ext)

6 Deelmodus is Master of Klant 1 tm 10

7 Opslaan en klaar.

 

Groeten Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...