Ga naar inhoud


SBS6 gaat schokken


denmen25

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

SInds vanavond heb ik het volgende probleem met de rebox 9000

 

Tv kijken gaat prima  maar zdra ik overschakel naar sbs6 gaat het beeld binnen enkele momente eerst hefig schokken en daarna loopt het systeem vast.

Zelfs als ik de knop achter op aan/uit heb gezet start die gewoon weer op en gebeurd weer het zelfde.

 

RTL 4 5 7 geen problemen!?!

 

wie weet raad?

groeten Dennis

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan helpen om ook je firmware versie en loader versie even te vermelden.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik hetzelfde probleem. Het lijkt met de transponder te maken te hebben, want Nederland 2 HD geeft hetzelfde probleem als SBS 6 HD. Ik heb hier een Rebox 8000 met de 1.53 loader en v,1.990 firmware,

 

Oude firmware, I know! Heb tijdelijk mijn oude Rebox gebakje weer terug gezet omdat ik een probleem heb met mijn XTrend 9500 (overigens niet de schuld van de XTrend, maar dit terzijde). Weet direct weer waarom ik die Rebox destijds vervangen heb...... :)

aangepast door pst

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier hetzelfde probleem.

Ik heb een Rebox 9000 loader 1.54 en firmware v1.10.05

 

Sinds ik deze firmware gebruik heb ik geen enkel probleem gehad, nog geen vastloper of iets dergelijks maar vanaf het moment dat ze bij CD met de EPG aan het klooien zijn heb ik dus ook problemen met SBS6 HD en NED2 HD.

Kan ik er zelf iets aan doen of moet ik wachten totdat CD de storing heeft verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist met CD gebeld en waren heel verbaasd en niet op de hoogte van de EPG storing die al een paar dagen bezig is.

Toen ik vertelde over het feit dat mijn ontvanger bij SBS6 HD en NED2 HD vastloopt kreeg ik te horen dat ik mijn schotel opnieuw moest uitrichten. Als de signaalsterkte op 88% staat en de kwaliteit op 89% wat moet ik dan nog uitrichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het probleem nog veel groter geworden.

Tijdens hét updaten van de nieuwste versie software vanaf de USB.

Ging de rebox rebooten daarna start ie helemaal niet meer

Hij geeft vrij snel al een fout melding error 017???

 

HELP!!!

 

Groet Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar even mijn oude hobby opgevat en begonnen met de Rebox update cyclus. Eerst de loader vervangen en naar 1.54 gebracht, wat probleemloos is verlopen. Daarna de firmware naar v.1.11.30 gebracht. Bewust niet naar 1.11.40 omdat ik daar op het forum allerlei problemen over las.

 

Na de update box gereset, uitgeschakeld, van de netstroom afgehaald en ten slotte alle timeshift, core en EPG bestanden weggegooid om er zeker van te zijn dat hij hier ook geen oude shit opnieuw gaat gebruiken.

 

Hierna box opnieuw ingesteld, kanalenlijst ingelezen en getest. Tot dusver verloopt alles weer goed. De problemen op SBS 6 HD en Ned 2 HD lijken weg te zijn.

 

Wat bleef was het probleem met de EPG die ongeveer 2 uur in het verleden verschoven lijkt (bij Windows zou dit op een locale probleempje duiden, maar ik weet niet precies hoe Rebox c.q. CanalDigital hiermee omgaan).

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het probleem nog veel groter geworden.

Tijdens hét updaten van de nieuwste versie software vanaf de USB.

Ging de rebox rebooten daarna start ie helemaal niet meer

Hij geeft vrij snel al een fout melding error 017???

HELP!!!

Groet Dennis

Heb je de goede loader geïnstalleerd? Ik heb begrepen dat de oudere loaders niet goed met de grootte van de nieuwe firmwarebestanden kunnen omgaan. Hier geen problemen met het installeren, maar ik had eerst de loader naar versie 1.54 gebracht met een USB stick en de ch-up methode. aangepast door pst

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update..

 

Probleem met EPG lijkt ook voorbij. Inmiddels staat alles weer op de juiste tijd. Wellicht heeft het telefoontje van Audifan aan CanalDigitaal hier iets mee te maken..... :)

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist met CD gebeld en waren heel verbaasd en niet op de hoogte van de EPG storing die al een paar dagen bezig is.

Toen ik vertelde over het feit dat mijn ontvanger bij SBS6 HD en NED2 HD vastloopt kreeg ik te horen dat ik mijn schotel opnieuw moest uitrichten. Als de signaalsterkte op 88% staat en de kwaliteit op 89% wat moet ik dan nog uitrichten?

wat een onzin van CD, ik heb dit probleem ook , bij mijn is de signaalsterkte 88/90 

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de monteur de schotel en de aansluitingen nog eens laten doormeten en zoals verwacht geen enkel effect SBS6 HD en NED2HD en ook Animal Planet lopen nog steeds vast.

Volgens de monteur kan het aan de software liggen.

Ik zal morgen de V1.11.30 eens proberen na de Formule 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de versie V1.30.11 geïnstalleerd.

 

Wel heb ik nu last van de meldingen gecodeerde zender.

Iemand een oplossing?

 

Gewoon een tijdje (kwartier of zo) op SBS6 SD laten staan en daarna wat heen en weer zappen tussen de transponders. Daarna werkt het allemaal wel weer. Is een probleem wat zich bij mij ook keer op keer voordoet na het upgraden van de firmware of het resetten van de box.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...