Ga naar inhoud


Start Ariva 102 mini gecodeerd?


vispas

Aanbevolen berichten

Mijn Ariva 102 mini komt nieuw uit de doos en na 2 -3 sec. opstarten Ariva verschijnt direct de Ariva melding "gecodeerd" en geen enkele reactie van de afstandsbediening (bij groen of rood oog).

Met mijn oude ontvanger is eerst de schotel ingesteld en met of zonder Smartcard Canal Digitaal levert hetzelfde resultaat. Ik gebruik hierbij mijn nieuwe Philips 22pfl3557nl welke met mijn oude ontvanger met dezelfde Smartcard prima werkt.

Teneinde raad heb ik de Ariva teruggestuurd naar leverancier ########### en deze vertelde dat de Ariva bij hem prima werkt. Wel blijkt mijn Ariva afkomstig uit DE/PL? want er zit is geen NL-gebruiksaanwijzing bij en heeft de RCU 540 als afstandsbediening (volgens de NL-beschrijving op internet de RCU 500). Helaas wist ik dit niet tevoren (internet bestelling), anders had ik wellicht een andere leverancier gekozen.

Nu heb ik de spullen weer thuis en nog steeds kom ik niet verder dan "gecodeerd"

Wat doet deze amateur in hemelsnaam toch fout?

Vispas

aangepast door Michel
Winkelnaam, geen reclame!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Vispas,

 

De afstandsbediening RCU 540 dat is geen probleem ik weet niet beter als dat hij daarmee uitgeleverd wordt. Maar dat er geen reactie komt bij het indrukken van de AB kan twee oorzaken hebben. Als het waar is wat de leverancier zegt dat de ontvanger werkt,  dan blijft de AB  over maar die kun je zelf controleren met een foto camera. Zet de camera aan richt de camera op het Infra rood ledje van je AB druk een toets in, als hij werkt kun je dat door de zoeker van de camera zien dat de led oplicht. Kijk dit maar eerst na dan zien we verder.

 

M.vr.gr Ruppert.     

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

steekt de smartcard wel correct in de ontvanger?

in de gebruikshandleiding die ik op internet terugvind, staat dat de kaart met de chip naar beneden moet.

 

Verder, zoals radenko aangeeft; batterijen in de AB steken en de AB laten lachen naar het vogeltje. Wij zien geen infrarood maar de camera wel. Zo weet je of de batterijen of de AB zelf het eventueel niet meer doen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste De_Perre,

steekt de smartcard wel correct in de ontvanger?

in de gebruikshandleiding die ik op internet terugvind, staat dat de kaart met de chip naar beneden moet.

Je schrijft dit wel en het staat zo ook in de Nederlandse gebruiksaanwijzing. Maar het is wel fout.  Nu is er bij een Ariva 102 mini moelijk om van de bovenkant onderkant te spreken. Het is maar net zo hoe dat je hem monteert, het beste is om de grootste lengte van de ontvanger horizontaal te monteren met enige tussen ruimte op de achterzijde van de TV . Dan heeft hij de beste mogelijkheid voor lucht circulatie. Maar wat zeker van belang is dat je dan ruimte hebt om het korte HDMI kabeltje te plaatsen.  En de chip van de smartcard moet naar het dikke gedeelte van de ontvanger wijzen.

 

M.vr. gr  Radenko (Ruppert)   

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Satwave, als ik de satelietkabel ontkoppel, kan ik wel in het Ariva menu komen en ook de AB werkt. Doch nu moet ik me als amateur gaan verdiepen in het software update en dan maar hopen dat het wel werkt? Mijn Smartcard zit beslist goed (chip naar dikke gedeelte). Zou het ook aan de combinatie van mijn (oude) LNB met Ariva kunnen liggen? Al met al is de Ariva 102 mini voor mij verre van gebruikersvriendelijk en had ik er beter maar niet aan moeten beginnen?

 

Mvr.Gr. Vispas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Vispas,

 

Mooi dat je met de reactie van Satwave het hebt kunnen oplossen.

 

Maar dat je schrijft dat hij niet gebruiksvriendelijk is daar kom je nog wel van terug. 

 

Verder kan ik je nog aan duidelijke info helpen voor zenderlijsten, het vervangen van sofware en het omgaan met het nullmodem kabeltje.

 

M.vr.gr. Radenko.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...