Ga naar inhoud


Twee ontvangers vervangen, van sd naar hd


ulk

Aanbevolen berichten

Inmiddels ben je al wel zover dat je volgens mij moet verhuizen naar het Xtrend gedeelte.

 

IP adres(s)en moet ik typen zónder de backslashes ervoor, anders reageert e.e.a. niet.

 

Wanneer je in een webbrowser zit heb je gelijk, echter er staat: start >uitvoeren dan moeten de backslashen ervoor.

Hiermee kun je rechtstreeks in de root van de box komen en wijzigingen aanbrengen. Doe nog maar even niet.

 

Nu de kaart delen met de tweede box. Dat gaat jou zeker lukken want zelfs ik kan het.

 

Volg de stappen op de foto's maar.

 

post-61349-0-33415800-1370440051_thumb.jpg

post-61349-0-32633000-1370440067_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels ben je al wel zover dat je volgens mij moet verhuizen naar het Xtrend gedeelte.

 

Nu de kaart delen met de tweede box. Dat gaat jou zeker lukken want zelfs ik kan het.

 

Volg de stappen op de foto's maar.

 

attachicon.gifremote_instellen 1.jpg

attachicon.gifremote_instellen 2.jpg

 

Nou..........................Nee dus!

 

"Remote channel stream converter" geïnstalleerd volgens je foto's, maar géén resultaat!

Installatie lijkt goed te zijn gegaan, maar krijg op de tweede box géén beeld.

 

"Remote Channel Control" (is dus wat anders!) weigert óók te installeren, groene ondergrond met kortstondige lap text met één of andere foutmelding (niet zo snel te lezen) en gaat dan rebooten.

 

Moet ik trouwens hiervoor (vervolg) nieuwe topic aanmaken onder kopje ET4000 bij receivers/xtrend et-serie ?  Of compact houden en hier blijven?

 

groet,

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begint duidelijk te worden wat er loos is. Je wilt het te mooi maken.

De plugin "Remote Channel Control" hoort er niet bij die moet er weer uit.

 

In de masterbox komt niets van deze plugins te staan. Geen extra's hier inzetten, deze box moet gewoon goed draaien met coax en kaart en alle zenders werken zoals het hoort.

 

In de clientbox komt dan alleen als extra de plugin "Remote channel stream converter" en alleen vanuit deze box vul je gegevens in zoals het ip nummer van de masterbox. Meer is het niet dan werkt het gewoon.

 

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:(  Het gaat me nog niet lukken........

 

Beide boxen van voor af aan via usb-key van laatste openPli en Cccam voorzien.

Zenderlijst Astra-1 en -3 geladen en ingesteld op Favorieten SD 22-04-2013 op

Hostbox (192.168.2.9 )

 

Vervolgens op Clïentbox (192.168.2.7 ) de plugin Remote channel stream converter geladen

en geïnstalleerd.

Vervolgens  " Nu de kaart delen met de tweede box. Dat gaat jou zeker lukken want zelfs ik kan het.

Volg de stappen op de foto's maar." - uit voorgaande post netjes gevolgd.

Daarna als bouqet / zenderkeuze remote-Favorieten SD 22-04-2013 geselecteerd.

Ook Host IP-adres ingevuld ( *.*.2.9 ) en netwerkscan gedaan. Beide boxen staan hier netjes vermeld en

bij netwerk-test wordt alles netjes, als gevonden, groen aangevinkt. Met uitzondering van Automatisch IP verkrijgen (DHCP),

want die is op beide boxen uitgeschakeld.

Met alléén nu de netwerkkabel op de Clïent-box (coax voor test even afgekoppelt) zie ik alleen Ned-1, Ned-2, Ned-3, SBS6 (!), NET5(!) en BVN.

Dus netwerk werkt wel, maar niet alle zenders van het basispakket uit de hostbox laten zich zien.

(Lijkt of  "kaartsleuf " niet gedeeld wordt?)

 

 

 

Kom toch meer kennis te kort dan ik mezelf had toegedicht.....

Jan.

aangepast door ulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er begint al wat te komen lijkt het. Nog steeds een leuke hobby?

 

Maar ik ktijg nu een donkerbruin vermoeden dat de boxen niet gemount zijn aan elkaar.

 

De plugin werkt maar hij "verdwaald" onderweg. Je maak even markeerpunten op beide boxen en het is opgelost.

 

Aangezien je 2 ET4x00 boxen hebt is het lastig ze uit elkaar te houden in het netwerk. Dus geef de eerste maar een net iets andere naam,op het eind bijv. ET4x01. Dit kun je wijzigen in de netwerkinstellingen.

 

Op de foto's staat een voorbeeld van hoe te mounten, dus markeerpunt toevoegen. Dit is niets anders dan de boxen een vaste plek in het netwerk geven.

 

Het heeft niets met de kaartsleuf te maken.

 

post-61349-0-84744500-1370528687_thumb.jpgpost-61349-0-93071300-1370528704_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tureluurs word ik er even van.....

Ik heb even het idee dat IK de enige plugin ben die verdwaald is.

 

Zenders die het eerst deden (Ned-1, Ned-2, Ned-3, SBS6 (!), NET5(!) en BVN.) doen het nou niet meer en zenders die het niet deden nu wél.(RTL4, RTL5, RTL7, Veronica...)

 

.....even terug naar verse installatie en m'n zonden rustig overdenken..........

 

Hebben we nog wel het goeie doel voor ogen?

Willen we video/zenders streamen van A naar B? (Van en naar een laptop is leuk, maar...)

 

Wat hebben we:

Box-1 (*.*.2.7) met eigen coax vanaf de twin-LNB en een C+ 2e  kaart, comleet werkend.(Clïent)

En onafhankelijk daarvan:

Box-2 (*.*.2.9) met eigen coax vanaf de twin-LNB en een C+basis kaart, comleet werkend.(Host)

 

Wat wil ik:

C+basiskaart vervangen door een C+ HD (familie?) kaart en deze tevens delen met middels

netwerk-kabels via router met 2e ontvanger.

In principe behoeft dan toch alléén kaart-info gedeeld te worden en niet complete streams?

Dan hou ik de kanaal-nummering op de boxen óók gelijk. (makkelijk voor de huisgenoten)

 

Hobby is leuk, maar als je tien keer hebt geschoten wil je wel één keer 't kaartje geraakt hebben....

 

Gratje kun je het geduld en de moed nog opbrengen.....? Denk even met me mee.

 

Groet,

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens op dit mooie bord heb ik geschreven  "het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht"  en dat gaat hier ook gebeuren hoe lastig dat ook soms lijkt te zijn. :(

 

Oke terug naar het begin,

 

Wat hebben we:

Box-1 (*.*.2.7) met eigen coax vanaf de twin-LNB en een C+ 2e  kaart, comleet werkend.(Clïent)

En onafhankelijk daarvan:

Box-2 (*.*.2.9) met eigen coax vanaf de twin-LNB en een C+basis kaart, comleet werkend.(Host)

 

Box-2 wordt dus de Host, want daar zit de basis kaart in en die werkt helemaal goed.

Deze box krijgt de naam "via de netwerkinstellingen": et4x02.

 

Nu ga je naar de clientbox en die geef je de naam et4x01. Persoonlijk zou ik het omdraaien maar voor de werking maakt het niets uit.

 

Weer terug naar box-2. In netwerkinstellingen doe je een netwerkscan en je ziet dan de beide boxen staan.

Ga op et4x02 staan en druk op groen = verbindingsbeheer.

Nieuwe menu zegt dan, voeg een nieuwe netwerkverbinding toe. Druk oke

Kies dan NFS (is zonder wachtwoord) oke en wacht rustig af tot de melding komt "uw netwerkverbinding is geactiveerd".

 

Exact hetzelfde doe je bij dan bij Box-1 en dan natuurlijk met de naam et4x01.

 

Dan eerst box-2 herstarten en vervolgens box_1.

Het vervolg is je inmiddels bekend.

 

Duidelijker kan ik het niet vertellen, succes ermee.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb ik info gemist maar waarom geen oscam op de hoofdbox met de cd kaart in de interne reader.

 

Topic in oscam deel legt dit perfect uit.

 

Op de tweede ontvanger cccam 2.3. Met een c- lijn die je verbindt met de hoofdbox?

 

Werkt hier zo perfect met vu+ duo en maxdigital

  • Like 1

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren dank voor de inzet,

 

Ga er morgenvroeg mee verder.

@ Wolverine, die optie ga ik ook even bestuderen, hoewel geen idee van C-lijn.(???)

     (... ben echter niet van "lijntje trekken "... :sick:

 

Wordt vervolgd... óók als 't gelukt is.

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry  heren en dames,

Nog even geduld. Veel lezen en tevens wat andere dingen die aandacht vragen.

 

Leuk te zien dat dit een populair topic aan het worden is met over 1200 kijkers.

Betekend dit dat er zoveel leedvermaak is of dat veel mensen met hetzelfde probleem worstelen?

 

Geniet van de dag,

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...