Ga naar inhoud


USB ports


Belsat
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Goedenavond!

 

Ik heb een Foxconn A7DA-S moederbord waarop 4 usb aansluitingen achterop plus nog 4 headers op het MB, waarvan één in gebruik.. In de BIOS is HiSpeed (USB 2) ingesteld. Verder heb ik Windows 7, 64 bits.

 

Mij is opgevallen dat sinds enige tijd sommige USB apparaten langzamer lopen dan voorheen. Bij apparaatbeheer zag ik dat van de 5 usb hubs er 4 op "full speed" (USB 1) staan en slechts 1 op "High speed" (USB 2).

 

Ten eerste begrijp ik niet hoe dit kan, maar belangrijker is: Wat doe ik er aan?  Als ik de Win7 USB drivers opnieuw wil installeren, kan ik dan generieke W7 usb drivers gebruiken, of zijn die per moederbord (chipset) verschillend?  Of zou het een idee zijn om in apparaatbeheer alles wat met USB te maken heeft uit te schakelen en dan W7 ze bij opstarten opnieuw te laten vinden?

 

Gaarne jullie advies!

 

Ciao,  Henk

 

 

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Dat laatste is meestal de beste optie. Normaal gesproken zijn de drivers geleverd door de moederbord fabrikant de beste, maar generieke moeten het ook prima doen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx!  Dat wordt de eerste poging.  Van de fabrikant kan ik alleen de complete chipset drivers voor Vista downloaden. Ik kan me niet voorstellen dat die beter zijn dan die van het latere W7 zelf...

 

Vriendelijk dank,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...