Ga naar inhoud


Wie kan een 89V51RD2FBC programmeren?


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Ik ben er bijna klaar mee...

 

 

Wie kan en wil hulp bieden bij het programmeren van een 89V51RD2FBC met een hex-file?

 

Ik krijg het niet voor elkaar.

Dit is een TQFP44 behuizing, klein dus.

 

Ik ben al bezig om hetzelfde IC in een DIL behuizing te programmeren, maar mij lukt het niet.

Zal wel iets met het opstarten van een bootloader te maken hebben.

Ik kan het ictje solderen op een verloopprintje.

Ik heb er kennelijk te weinig kaas van gegeten.

Ik heb een ISP -USB programmer, maar dat wil niet werken. Ik krijg zelfs niet de befaamde "U" respons van het ic terug.

 

Het zou fijn zijn als er iemand kan aangeven hoe ik te werk moet gaan (welk kristal, capaciteiten, of draait ie op een eigen interne klok met het 12Mhz kristal.

Kortom, vragen te over.

 

Alvast bedankt voor enig reactie weer.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat om een hobby projectje.

Er zit een PCI kaart in een windows draaiende muziekcomputer. Op die PCI kaart zit nu 80C51. Deze is volledig pincompatible met de 89V51.

Deze kaart verzorgd de communicatie met andere apparatuur en wordt bij de laatste versie online steeds geupdate via het netwerk.

Het enige verschil met de vorige 80C51 is dat het meer geheugen heeft en de hex file dan ook groter dan dat er in de 80C51 past.

De uitdaging die ik heb is, is dat de computer niet uit standby wil komen door instructie gestuurd vanaf andere apparatuur. Die communicatie is een USB aangelegenheid.

Een tik op een eventueel aangesloten toetsenbord maakt dat de pc wel wakker wordt, maar niet door de USB instructies. Overal staan spanningen op, dus daar ligt het niet.

Ik hoop met een andere chip met de hexfile (die wel werkt zoals het hoort), deze op de plaats van de 80C51 te plaatsen en dat het gaat werken.

 

Zoals ik al zei, het is een hobby dingetje en ik weiger om € 500,- voor een nieuwere PCI kaart uit te geven.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...