Ga naar inhoud


Golden Media Spark Triplex: geschikt voor simpele user?


Ed-Raket

Aanbevolen berichten

Al hebben wij eerder wel TV gekeken via CD met een Pace Puma en een Topfield, Nu kijken al weer een paar jaar naar digitenne met een antieke (haperende) TF5300K. Nu begint de TF aan zijn eind te geraken, en lonkt de schotel toch wel weer door zenderaanbod, HD kwaliteit, en ZELFS opnamemogelijkheid voor ons in de polder... ;)

Nu zoek ik dus een PVR (opnemen) en een twin-tuner voor opnemen en ander kanaal kunnen kijken, en sprong de "Golden Media Spark Triplex" in het oog door de bijzonder sympathieke prijs. In principe heb ik geen "triple" tuner nodig (kabel aansluiting kan je hier wel shaken ;)) maar dat maakt vast niet uit.... toch?

 

Goed, to de point... vraag= Is deze "spark triplex" geschikt voor iemand die gewoon simpelweg tv wil kijken? ik wil best eens een firmware verversen, of een satlijst opnieuw inladen... maar kan ik daar mee toe? Ik heb geen zin om iedere week alles aan te moeten passen, of een "Linux hacker helplijn" te raadplegen om de boel aan de praat te houden... en kan ik hier direct het CD kaartje in kwijt, of heb ik dan nog een CAM bij nodig? 

 

Graag wat advies, ik ben er al een tijdje uit en lees hier en daar wel over "bagger" PVR's (lees: onbetrouwbaar) maar weet even niet wat wijsheid is...

 

Oh Ja, ik heb weer zo'n "decodeer" dejavu... kan dit misschien geautomatiseerd worden?

 

Alvast bedankt!

aangepast door Ed-Raket
Link naar reactie
Delen op andere sites


Na een paar tips (dank) ga ik toch voor een VU+ kijken.

 

Digitenne (slechte kwaliteit) heb ik al eerder verruild voor CanalDigitaal.

Het is jammer dat je de Triplex afschrijft maar je hebt nu eenmaal Lexus (Vu+) en Dacia (Triplex) rijders

ehh... een VU+ heeft ook instellingen die je zelf moet uitzoeken/doen.

 

Ik heb mijn Vu+ Duo verkocht en heb nu een Golden Media Triplex gekocht voor 140 Euro.

De Spark software is veel gebruikers vriendelijker dan OpenPli (mijn smaak ?) en

ik heb een officiele Ziggo en CanalDigitaal kaart werkend (zie mijn homepage hoe je dat doet).

 

Denk nu niet dat het met een VU+ eenvoudiger zal zijn om alles 'werkend' te krijgen.

Hooguit dat er meer mensen met dezelfde problemen zijn omdat ze allemaal denken dat een Lexus ......

aangepast door zekitez
  • Like 1

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

de Golden media is perfect als je niet meer wilt dan tv kijken, mijn vader heeft hem ook.. die kijkt alleen maar, en nu met de zenderwissel moest ie ff kanalen zoeken, maar dat is het dan ook.. dus ik zou zeggen doen, veel goedkoper dan een VU+ en verder geen last van al die instellingen waar wij toch niets van begrijpen

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...