Ga naar inhoud


Gelukt: kaartupdate conax via dvb-t stick op thin client


toeter

Aanbevolen berichten

Hallo

 

voor de liefhebber:

Het is gelukt om met een thin-client met daarop debian wheezy via oscam de kaart te updaten.

Op de tc staat debian wheezy, ik heb hieraan een smargo kaartlezer hangen met een conax kaart erin. Ik heb tijdenlang het internet af gegoogled voor een oplossing, en helaas kon niemand die mij geven. Ik wilde dat de kaart een update kreeg via een dvb-t stick die ook op de tc aangesloten is, dit ging met oscam en cccam niet lukken. Daarna heb ik het geprobeerd via newcamd in oscam. En na wat experimenteren is dit gelukt. Op de tc heb ik een pctv stick hangen en via tv-headend kan ik de signalen ontvangen (zo krijg je de emm's binnen) tv headend heb ik geconnect met newcamd via oscam die weer zorgt voor de kaartupdate. Het geheel loopt nog niet helemaal stabiel maar we experimenteren verder. De update gaat nog niet automatisch maar semi-automatisch, via het reader menu op refresh klikken deed het truucje. Nu weet ik dat er verschillende methoden zijn om je conax kaart te updaten maar deze staat nog nergens vermeld ;-)) en het blijft per slot van rekening een hobby toch...

De thin client die ik gebruik is een t5710 van het bekend merk, hierop draait debian wheezy en oscam met een smargo, tv-headend er hangt een pctv dvb-t nanostick aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...