Ga naar inhoud


Rebox 8500 standby/deep sleep


bobronald

Aanbevolen berichten

heb sinds kort een rebox 8500 en ben heel erg tevreden met de beeldkwaliteit.

 

als ik kort op de aan/uit knop druk gaat de rebox in stand-by maar blijft hij enigszins warm, druk ik iets langer op de aan/uit knop dan gaat hij in deep sleep (eigenlijk wil ik dat) maar lukt het niet hem hier weer uit te krijgen anders dan aan de achterkant de rebox uit te zetten en daarna weer aan te zetten waarbij

hij feitelijk helemaal opnieuw opstart.

 

klopt dit allemaal of is er een andere methode of kan ik hem gewoon standby laten staan? (maar dan is het elektra gebruik hoger?)

 

andere vraag: heb mijn qnap nas als opname HD aangesloten maar mij valt op dat de HD van de nas blijft lopen als de rebox aanstaat en in stand-by. Instelling van de qnap nas is dat de HD na 5 minuten geen gebruik in standby staat en dus niet meer moet draaien.

 

is dit juist?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo bobronald !

 

Inplaats van lang op aan/uit drukken kun je ook tweemaal kort op aan/uit drukken om de box in deep sleep te krijgen.

Eenmaal aan/uit drukken moet de box uit deep sleep halen: de box start dan helemaal opnieuw op.

 

Als de box vanuit deep sleep niet op aan/uit reageert dan is er iets mis: is jouw 8500 bijv. voorzien van up-to-date software ?

 

In standby draaien de computer processen van de box gewoon door: alleen gaat o.a. het beeld op zwart. Het energieverbruik daalt iets maar niet wezenlijk. Herstarten vanuit standby is snel: alleen een snelle controle en afgeschakelde functies weer aanzetten.

In deep sleep gaat alle spanning van de computer af: daarna is een koude start noodzakelijk.

 

Over de NAS kan ik niets melden: ik werk met een ingebouwde harddisk.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk

 

dank je wel voor jouw reactie, heb net een en ander geprobeerd en het werkte goed!

 

maar nu nog de nas:

zou een en ander dan ook effect hebben op de HD van de nas in standby dan wel deep sleep, c.q. houdt

de Rebox de HD van de nas (qnap) continue draaiend indien in bedrijf of ...........

aangepast door bobronald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezien dat een externe USB harddisk niet "ziet" of de 8500 aan of uit staat, en gewoon door bleef draaien ipv de disk te stoppen terwijl de 8500 uitgeschakeld was na een timeropname.

 

Hoe ziet de NAS de status van de 8500 ? Blijkbaar houdt de 8500 de NAS wakker.

 

De standaard instellingen van de 8500 zorgen ervoor dat het bekeken programma altijd wordt opgenomen: vanaf een zenderwisseling tot de laatste 2 uur toe. Dit is de time-shift functie die via het menu in stellen is op handmatig of automatisch. Dat zou het aanstaan van de NAS in geval de 8500 aanstaat verklaren. Maar m.i. niet dat de NAS aan blijft  als de 8500 in standby of deep sleep gaat.

 

Just my two cents .... zoals gezegd, ik heb zelf geen NAS ervaring maar kan verschijnselen hooguit proberen te beredeneren.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok Henk

 

dan zou ik de time shift functie op handmatig kunnen zetten waarbij ik dus op time shift

moet klikken (niet vergeten) als ik even een plas moet doen. ha ha ha

 

of de nas feitelijk doordraait als de rebox in standby of deep sleep staat weet ik niet meer zeker,

moet ik even controleren. Ik vermoed jouw (logische) redenering volgende dat de nas wellicht wakker

wordt gehouden indien rebox in stand-by (bijna alle processen draaien dan door) terwijl in deep sleep mode vermoedelijk de nas toch wel zou moeten gaan slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt er op dat shift functie op handmatig zetten of uit zetten niets uitmaakt, nas blijft door draaien.

 

indien ik de externe schijf, in dit geval dus de nas unmounted zet de nas wel gaat slapen. Een en ander zou dus inhouden dat de nas altijd door blijft draaien indien deze als externe schijf is aangewezen.

 

dan dus beter interne schijf in rebox, indien je de rebox via netwerk kan benaderen en daardoor dus bij je bestanden kunt komen een betere oplossing????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie eigenlijk het nut er niet van om de PVR bestanden benaderbaar te maken.

Het .ts formaat van opnames is niet ideaal voor gebruik op andere apparaten. Er is een enkele mediaspeler waarmee je .ts files op de PC kunt bekijken. Ik ken geen editing programmas voor .ts files.

Andersom is de 8500 een heel beperkte mediaspeler met weinig ondersteunde formaten.

 

Natuurlijk is mijn mening gekleurd: ik heb een AC Ryan mediaspeler naast mijn 8500 staan, dus hoeft de 8500 niet zonodig van alles te kunnen. Als HD PVR ben ik uitermate tevreden met de 8500.

 

Maar: de 8500 kan in het netwerk, zowel als client als als server. Maar je zult moeten leven met de gegeven eigenschappen van het apparaat. Of die met Rebox opnemen en vragen/hopen dat er verbeteringen aangebracht worden.

 

Daarnaast: de 8500 stamt uit een familie van o.a. 4000, 8000 en 9000: misschien zijn er ervaringen van hen te vinden op het forum ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...