Ga naar inhoud


Zenderlijst Amiko 8240 regio 1111 gezocht!


Ghanssie

Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...

Hoi,ik heb sinds gisteren ook de 8240 en als ik een tp scan doe komen er 12 kanalen uit. Doe ik vervolgens een blind scan dan krijg ik heel veel zenders, behalve o.a. alle

Duitse,Engelse en lokale zenders. Ook enkele HD-varianten van zenders missen evenals Fox 5,HBO 2,13th street etc.

 

Voor de goede orde : ik zit in Ziggo 1111 gebied.

 

Dus om dit topic omhoog te halen : is er iemand die een zenderlijst heeft die wel compleet is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel,heb mede via jou en een link die ik kreeg via de leverancier het voor elkaar gekregen!

 

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml ,naar beneden scrollen tot het lijstje 1111 : Ziggo Brabant Limburg en daar heb ik de hele frequenties gepakt met bijbehorende QAM's,

dus alleen eindigend op .0000 !

 

Standaard stonden er al iets van 100 TP's in de 8240 (nou ja, in ieder geval na levering thuis dan).

 

In de kabelinstallatie met de groene toets de volgende tp's toegevoegd (allen met Symbol Rate 6875 en 111.1 als LCN-frequentie) en dan voor elke tp de groene toets opnieuw. :

Met Modulatie QAM256 : 420.0 - 372.0 - 460.0 - 412.0 - 428.0 - 452.0 - 364.0
Met Modulatie QAM64   : 356.0 (de originele voor mijn postcode) - 436.0 - 444.0

Daarna een Blind Scan gedaan om zeker te zijn en na een minuutje of 20-25 stond alles erin.

Kwestie van de dubbele eruit halen en sorteren (erg handige functie in de 8240!) en klaar.

 

Je kunt alles backuppen naar USB dus heb dat gelijk gedaan, je krijgt dan een bestand dat zo heet : bak-201402091201.abs (in dit geval 8,9 MB groot).

M.b.v. dit bestand kun je dus de software,instellingen en/of de zenderlijst terugzetten.

 

Mocht er interesse zijn dan kan ik dat wel ergens uploaden. Zenderindeling is uiteraard persoonlijk,maar ik heb alle

infokanalen (dus bijv. Zenderlijst Ziggo,Info Fox sports etc.) verwijderd en alle SD-varianten van de HD-kanalen achteraan

in de lijst geplaatst. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beeld is uitmuntend, Full-HD ontvanger dus perfect. Software is aardig in te stellen m.b.t. audio en bijv. ondertiteling.

 

Standaard zitten er wat extra dingen op zoals (bij mijn versie dan) Youtube en Youp*rn, m.b.v. een onscreen toetsenbord

kun je zoeken (werkt wat traag, maar daar heb je een smart-tv of pc of zo voor).

 

Handig is uiteraard de backup-functie naar een aangesloten USB-schijf of stick (waarmee je dan ook Timeshift en opnemen 

kunt gebruiken) . Hij backupt dan heel zijn software,alle instellingen en alle zenders. Deze kun je totaal of per item dan ook 

weer terugzetten.

 

Al met al een kleine,mooie ontvanger die m.b.v. een usb-schijf ook recorder is en zeker waar voor zijn geld biedt!

(Ook uiteraard omdat hij net als de Dreambox ook een "extra" kan leveren!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ziggo heeft vorige week nog het een en ander aan zenders verplaats, dus heb ik alles maar weer opnieuw laten scannen en gesorteerd.

 

Ik heb net de hele lijst weer doorlopen, maar omdat er sommigen 3 of 4 keer in voorkomen en er maar 1 ervan het vaak doet, heb ik het toch handmatig gedaan.
 

Ik heb er een paar uurtjes aan gewerkt (eerst alles uitzoeken, dubbelen eruit halen en kijken welke het doen etc.) en daarna gesorteerd.

Ik heb de indeling volgens mijn 1e excel-bestand aangehouden, alleen nog wat verder verfijnd. 

 

Het backup-bestand vindt je hier : http://www.mijnbesta...BN6OSDEWQJK.abs

en de aangepaste Excellijst hier : http://www.mijnbesta...ULXIKPIVML.xlsx.

 

Ik neem aan dat je weet hoe je alleen de zenderlijst moet laden in het apparaat?

 

In ieder geval zo :

 

Zet de nieuwe software op een usb stick en stop deze in de Amiko.
Menu > Systeem > Update van USB > Update bestand: selecteer bestand van USB Stick > Update mode: Zenderlijst > Start.

 

Overigens is er nieuwe software beschikbaar voor de 8240  : http://www.mijnbesta...CKH8BJ4E6ET.abs

 

Als je die eerst doet vóór je mijn zenderlijst erin zet is hij gelijk up-to-date!

 

Dat updaten van de software doe je zo : 

 

kopieer de nieuwe software op een usb stick en plaats deze in de USB poort van de Amiko.
Menu > Systeem > Update van USB > Update bestand: selecteer bestand van USB Stick > Update mode: Software zonder zenderlijst > Start.

 

Succes er mee! 

 

ps de info over de nieuwe software en de methodes voor updaten zijn met dank aan Hanssol van http://kabelontvangers.bbforum.nl/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je op het andere forum ook al bent, maar vreemd, bij mij werkte het wel zo (heb eerst alles gesorteerd, daarna backup gedaan en toen de nieuwe

software geïnstalleerd en daarna mijn eigen zenderlijst weer terug gezet.

 

Misschien hebben anderen een idee???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...