Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Updates worden gegeven per groep van 256.Aangezien je daarvoor enkel een PPUA en een MK01 nodig hebt moet er dus per groep een verband bestaan tussen die twee.Kent iemand die.

Het is mijn bedoeling om in een uitgeschakelde set een nieuwe PPUA te zetten om het terug werkend te krijgen of is daar een andere oplossing voor

Geplaatst:

Ik weet niet of je dit bedoeld. Maar toch, als je geen geldige masterkeys hebt krijg je met geen enkele PPUA je kaartje weer werkend.

Geplaatst:

Hallo Dani,

Als er in Nederland 256 mensen zijn die toevallig in een straat wonen die "Satellietstraat" heet en als huisnummer toevallig "no10" hebben, dan hoeft er tussen "Satellietstraat" en "no 10" geen logisch verband te bestaan.

Gr v/d realist

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Geplaatst:

JA Realist wat je schijft is juist maar als die mensen hetzelfde werk moeten doen,moeten ze toch iets gemeenschappelijk hebben.Hier mogelijk de opleiding

Geplaatst:

wow, dit wordt zelf voor mij te vaag ;--)

regel: een mk01 en een PPUA worden naar random gegenereerd en houden geen verband met elkaar. zelfs al zouden we weten hoe ze gegenereerd werden dan zou het nog te lang duren om zoveel mogelijkheden te testen op echtheid ( +- 30 minuten per set).

groeten

Geplaatst:

Mensen bedankt voor de antwoorden.Zie dat ik nog VEEL moet leren

dani

Geplaatst:

@ Dani:

Ik denk dat er wat verwarring ontstaat door je vraagstelling en dat jouw bedoeling (in ieder geval bij mij) niet helemaal duidelijk is..

Volgens mijn (altijd bescheiden mening) is er geen verband tussen de MK01 en de PPUA (zie ook reply Radix).

De combinatie van deze twee wijst één en slechts één kaart aan uit die groep van 256.

Wat hebben die 256 kaarten dan gemeen?

Nou, dat ze dezelfde MK01 hebben en hetzelfde "Shared Adress", en dat Shared Adress wordt gevormd door de eerste 3 bytes v/d PPUA.Het laatste byte v/d PPUA wijst dan de individuele kaart aan.

Gr. V/d realist

Hart. gr. v/d realist

Geplaatst:

Realist ik dacht dat er per 256 kaartjes een andere update string gezonden wordt.Dat er dan in het kaartje een soort rekenwerk gebeurde en bij het juiste resultaat de kaart upgedate wordt.Bij een onjuist resultaat er niets gebeurde.

Dani

Geplaatst:

wha er word dus voor die 256 kaartjes 1 update string verstuurt

mk1 & ppua van 1 uitgezette kaart is dus makelijk weer werkend te maken .

mits niet de mk gewisseld is dan kan je het gewoon schudden

in die update staan dan ook laatste bytjes van de postcode van de hele groep

in iedergeval de aangemelde .kaartjes ( full abbo's maar natuurlijk ook gewoon de aangemelde )

C1 40 0x 81 4E geeft dus gewoon alle aangemelde kaartje uit de group de update

en met wallbanger krijg je natuurlijk

iets te zien zoals dit

Valid CustWPs CANAL DIGITAAL/SA: 00 08 11 xx

00 -- -- 03 -- -- -- -- -- -- 0A 0B -- -- -- 0F

-- 11 -- -- 14 -- -- 17 -- 19 -- -- -- -- 1E --

20 -- -- 23 -- -- 26 -- -- -- -- 2B -- -- 2E --

30 31 -- 33 -- -- -- -- -- 39 -- 3B -- -- 3E --

40 -- -- -- 44 -- -- 47 -- -- 4A -- -- 4D -- 4F

invullen op de xx en alles werkt weer als vanouds

gr dj

Geplaatst:

Ask4it bedankt voor de uitleg.Maar de CustWP weet ik.Wat bedoel je met schudden.Ik heb een lijst van het net gehaald met uitgeschakelde setjes(7blz uitgeprint)en heb een ganse week bezig geweest met MK1's en PPUA's omtewissellen en daar is tot nu niets bruikbaar uitgekomen.Het is mischien niet mogelijk daar nog iets mee te doen of weet iemand iets.

Geplaatst:

Nou!, Dan wil ik ook nog weer eens reageren.

Bij de instructie C1 40 0x 81 4E krijgt volgens (mijn bescheiden mening) de kaart de opdracht om bijv. De OK's te schrijven. Het betreft hier de OK's van provider 0x en de update moet gebeuren met de provider key MK01.(uit de 1 van 81)

Bij deze instructie hoort een data deel van 4Ehex=74 bytes. Als voorbeeld neem ik:

EC BA 71 28 F9 12 23 B1 B6 87 8A 60 CE C7 08 EA

9F EC 53 89 BE 72 EC AB D8 DF A1 A0 B8 67 52 06

DC 29 2D 98 2D C8 2F 67 CA BD 39 9E 2F 96 E4 49

54 41 CF 51 31 35 CE D9 8C EF 22 15 51 51 E8 7A

9A 03 F2 4E B2 20 12 A7 97 CB E6 CC 5D 38

Reply(90 00)-Signature OK!!

Volgens mij moeten in dit data deel nano's verscholen zitten die de kaart opdrachten geeft.

De kaart gaat dan met met deze versleutelde data en de MK01 en een algoritme, de OK's berekenen en naar de eeprom v/d kaart schrijven.

Ik hoop dat op dit verhaal veel leerzame, kritische, enz. reacties en vragen komen.Zelf heb ik deze:

1):Is dit algoritme om de OK's te berekenen bekend.

2) Is dit hetzelfde algo dat gebruikt wordt bij het ontsleutelen van het CW uit de 3c instructie

3) Kan iemand de nano's uit de data stroom halen?

4) Is dit misschien een onderwerp waarvan enkele kopstukken precies van de hoed en de rand weten, maar zich verder wijselijk op de achtergrond houden

Gr. V/d realist

Hart. gr. v/d realist

Geplaatst:

even ter duidelijkheid wat deze ins doet

C1 40 01 81 4E

dus provider 01

8 (superencrypted) 1(mk01)

4E lengte

(vanaf hier al 1x gedecrypt met mk01)

F0 ; nano F0=hier komen ze

F1 FF FB FF 6F F7 FF FF }

FF 7F BF FA D7 CF FF FD } dit is de custwp bende ;-)

BE B7 D7 FF F9 FB B7 EB }

FB FF FB F9 FF DF FF EB }

22 ; nano

17 9F - datum

21 ;nano

18 5C - datum

90 5D 11 22 33 44 55 66 77 88 ; nano 90, nano 5d = schrijf key 0d

90 5C 11 22 33 44 55 66 77 88 ; nano 90, nano 5c = schrijf key 0c

90 5E 11 22 33 44 55 66 77 88 ; nano 90, nano 5e = schrijf key 0e

( de 11 22 33 44 55 66 77 88 moeten nog een keer superdecrypted worden, ik sla deze stap echter over aangezien deze niets met het aantal nano's van doen heeft)

82 ; nano 82

6C F5 B0 26 74 84 B3 B7 - signature

90 00 ; ok dan

groeten

Geplaatst:

Radxnl,

Begrijp ik het goed, als ik zeg (type) dat de data stroom eerst ontsleuteld wordt met de MK01, om een pakket te krijgen met de gebruikelijke structuur en dat dan o.a. de nano's verschijnen zoals jij die geeft.

Worden de keys daarna nog een keer superencrypted voordat ze op de kaart geschreven worden?

Is deze communicatie ook zichtbaar te maken met een logprogramma?

Voor een reactie alvast mijn dank

Hart. gr. v/d realist

Geplaatst:

zoals hierboven beschreven staat de 8 (use superencryption) key 1 = 81

dus inderdaad, deze ins is versleuteld via (dus) de mk01

met bv wallbanger kun je gewoon de ins loggen en met MKF(en dan tool/decrypt) kun er dan lekker mee spelen ;--)

als je kijkt naar een ins 3C dan zie je dat alle nano's gewoon plain verzoden worden..

lees even de seca faq door (bv te vinden bij duwgati) dan zal er een boel duidelijk worden, maar schroom je niet om te vragen..

groet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen