Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een vraagje,

Op de site van hutsefr. is naast de flash-file en de externe eeprom-file ook een crd-file te downloaden. Ik heb gelezen bij duwgati dat

deze crd file voor autoupdate is. Mijn vraag is nu: Moet ik eerst de flash en de externe eeprom op mijn fun4 zetten en daarna

de crd-file of moet dit in een andere volgorde? en, welke kanalen worden er dan autoupdate? alleen premiere of ook andere?

Ik maak gebruik van ***geen-reclame*** 1.87 en masteraII en heb een humax 5400.

alvast bedankt voor de respons.

Bob

Geplaatst:

Een CRD file kun je met o.a het programma Cardmaster op je kaart branden. Je hebt dan de Flash en eprom file niet nodig omdat de gegevens daaruit in die crd file verpakt zitten.

Geplaatst:

heb het geprobeerd maar voor een werkende fun moest ik toch echt eerst de flash en de eeprom erop zetten en daarna de crd erover heen.

mijn vraag staat dan ook nog steeds. heeft het zin de crd er als laatste overheen te laden en worden er dan kanalen AU en zo ja welke?

alvast bedankt bob

Geplaatst:

Je moet me toch 's vertellen waar op mijn site staat dat een crd voor AU bedoeld is.

Een crd file is een soort van macro file die een gedeelte van de inhoud (soms ook de gehele inhoud) van een eeprom file bevat. De externe eeprom file wel te verstaan.

In die crd file ligt vast op welke locatie in de eeprom welke data moet worden ge-update. Misschien dat je daarmee in de war bent, maar dat is dus geen AU.

Als je software hebt om crd files mee te verwerken, kun je dus m.b.v. zo'n crd file heel eenvoudig alle keys van 1 of 2 providers op een kaart updaten. Uiteraard werkt dat alleen als de crd definitie ook is afgestemd op de layout van de eeprom file. Als dat niet het geval is, overschrijf je namelijk verkeerde delen van de eeprom.

Geplaatst:

sorry duwgati je hebt gelijk,

"Crd's:

Crd's zijn files die commando strings bevatten. Ze worden gebruikt voor het updaten van je smartcard."

dus inderdaad geen autoupdate

maar toch bedankt voor de verduidelijking,

bob

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen