Ga naar inhoud


Decoderingsprobleem met AZbox premium HD cccam 2.2.1


Gast AZboxhobbyist

Aanbevolen berichten

Gast AZboxhobbyist

Laatste tijd het volgende probleem.

 

CCcam 2.2.1 freezed regelmatig met mijn CD kaart, ene dag loopt ie zonder problemen, andere dag is er niet naar te kijken, elke 15-20 minuten een freeze, van gemiddeld 30-45 seconden.

 

Configuratie: E2 met OpenRSI 3.0, CCCam 2.2.1

 

en dan geeft ie dit:

 

Available providers:

+----+----------+--------------+-----+
|Caid| Provider | Provider Name| System|
+----+----------+--------------+-----+
+----+----------+--------------+-----+

 

Doet ie het wel, dan geeft ie dit:

 

Available providers:

+----+----------+--------------------------+-----+
|Caid| Provider | Provider Name | System|
+----+----------+--------------------------+-----+
| 100| |Mediaguard CAid |seca |
| 100| 6a|Canal+ Nederland (19E/23E)|seca |
+----+----------+--------------------------+-----+

 

Heb ook cccam 2.3.0 geprobeert, die loopt helemaal niet.

 

Tevens geprobeerd de OpenRSI versie te downgraden, gaat niet meer in rescue mode, dus OpenRSI 3.0 niet aan beginnen.

 

wie o wie weet een oplossing.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast AZboxhobbyist

Hallo,

 

Bij OpenRSi 3.0 moet je OScam gebruiken via applicaties te downloaden. Cccam werkt niet lkkr.

 

Greetz

 

Heb ik erop staan, echter ben ik daar ook niet kapot van, cccam geeft freezes, maar loopt weer verder, Oscam daarintegen freezed ook maar loopt niet door, dat kan een config dingetje zijn, maar ik vind Oscam redelijk abracadabra  :) .

Welke versie van Oscam zou ik dan moeten gebruiken, 1.2 ??

aangepast door AZboxhobbyist
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij staat 8631 in de feeds voor Open(Pli)Rsi, zelf gebruik ik 8914 zowel op de ME als op de HD modellen.

 

dus de 8631 installeren via addons ( daarna zou je eventueel kunnen updaten mbv dat mooie Ppanel tooltje van powerbook, staat in het oscam topic)

 

De oscam die je download via de feed staat geheel goed voor de CD-NL kaart in de interne reader daar hoef je helemaal niets aan te doen.

 

 

Overigens up- en downgrade ik regelmatig in combi met OpenRSI 3.0 no-problem ( vorige week nog van kernel 3.3.1 naar kernel 3.9.2 en weer terug)

Gewoon de juiste procedure volgen.

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast AZboxhobbyist

Heb de complete config verwijderd van CCCam, nu loopt ie als een zonnetje, ik doe niet aan interne sharing en dergelijke, dus blijk hem niet nodig te hebben.

 

Ik wacht het nog een paar dagen af, de box zet ik toch nooit uit, hopelijk blijft ie lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast AZboxhobbyist

Update...

 

Doet exact hetzelfde als met een config, weliswaar niet zo vaak, maar freezed elke 30 minuten tot 90 minuten dus geen verschil met of zonder config, begin OpenRSI 3.0 kernel 3.9.2 te verdenken, want ook oscam doet hetzelfde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens met Scam je weet maar nooit dat jou ontvanger daar wel goed met gaat 

en haal je kaartje er eens uit en erin voor terug goed contact te hebben

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik zelf de CD-NL kaart in de interne kaartlezer samen met Oscam ( laatste versie)

 

Standaard download uit de addons werkt goed ( zowel met kernel 3.3.1 als met 3.9.2 ) geen probleem.

 

Ik heb wel een stukje plakband op de achterkant van de kaart moeten plakken zodat de chip op de kaart een beter contact heeft in de interne kaartlezer, ik heb dat probleem vaker gezien metname met de premium modellen.

 

Dus tip: Plak een stukje cellotape op de achterkant van je kaart thv de chip

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...