Ga naar inhoud


Coolstream Neo2 als mediaplayer gebruiken


jee-bee

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een tijdje de coolstream en nu wil ik er meer dingen mee doen. Ik had begrepen dat je de CST ook als mediaplayer kunt gebruiken om bijvoorbeeld films af te spelen.

 

Ik heb geprobeerd met een usb kabel de laptop (met films) aan te sluiten op de Neo2, maar dat werkt niet. Apparaten herkennen elkaar helemaal niet.

 

De Neo2 is aangesloten op het netwerk in huis. Hoe krijg ik het voor elkaar om o.a. films en foto's op de neo2 te bekijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmm, ik heb al tijdje zitten zoeken, maar kom er niet veel verder mee. Ik ben er nu achter dat je met een FTP programma films op de HDD van de CST kan zetten, maar dat duurt erg lang. De UPnP functie van de CST werkt niet volledig. Ik kan wel bestanden zien op de laptop, maar ik kan ze niet openen en afspelen.

 

Is allemaal minder makkelijk dan ik had gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb al tijdje zitten zoeken, maar kom er niet veel verder mee. Ik ben er nu achter dat je met een FTP programma films op de HDD van de CST kan zetten, maar dat duurt erg lang. De UPnP functie van de CST werkt niet volledig. Ik kan wel bestanden zien op de laptop, maar ik kan ze niet openen en afspelen.

 

Is allemaal minder makkelijk dan ik had gedacht.

Inderdaad het is een stuk minder makkelijk dan de reclame doet geloven. Streamen gaat beroerd en de Coolstream kan zelf enkel met ts-files omgaan.

Maar probeer eens het programma "StreamMeNG", via die software kan je de Coolstream wel goed benaderen en zelfs op je pc afspelen.

 

Succes  (zal je nodig hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks.

 

Is inderdaad een complex apparaat. Het TV kijken en opnemen gaat wel goed, maar als je er verder mee wilt wordt het allemaal erg IT gebrabbel allemaal.

 

Ik zal je tip eens downloaden en proberen. Bij de coolstream zit ook Yweb. Daar kun je ook TV op de computer kijken. Kun je ook op de computer een ander kanaal kijken dan op de TV? Het is toch een twin tuner!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Streamen van HD zenders loopt niet altijd gladjes. SD zenders wel.

Twee verschillende zenders bekijken kan als je de twee ontvangers onafhankelijk van elkaar hebt aangesloten naar de LNB in de schotel. (dus 2 coax kabels)

Met doorlussen kan je alleen op dezelfde transponder kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Y-web op live drukken en dan krijg je links onder anderen tv en radio staan.

Daar niet op drukken maar enkel op de twee blauwe rechthoekjes (tv?)

 

Dan krijg je enkel een popup menu met beeld of geluid op je pc zonder dat de ontvanger/tv aan gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jee-bee, ben je al verder gekomen met je zoektocht naar de Coolstream neo2? Ik probeer MP3 af te sprelen via UPnP maar de ontvanger loopt vast. Ik zie de bestanden wel staan maar als ik wat wil afspelen start de ontvanger opnieuw op. Heb de originele firmware erin zitten. Heeft iemand tips hoe ik het voor elkaar krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, nee eigenlijk niet. Ik heb ergens in een Duits forum gelezen dat de upnp functie nog niet lekker werkt. Misschien een volgende update?

 

Ik heb sinds kort een Synology NAS tot mijn beschikking en heb besloten om daar maar mijn media op te gaan stallen. De Nas is vanaf meerdere apparaten eenvoudig te vinden. Is ook wel een "lastig" apparaat, maar wel iets gebruiksvriendelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...