Ga naar inhoud


backend als frontend enigma2 is


dolphs

Aanbevolen berichten

Medehobbyisten,

 

Ben wat vergelijkend warenonderzoek aan het doen om een zelfgebouwede HTPC te configureren.

 

Nou ben ik in de luxe situatie twee prachtige set top boxes ( eigenlijk 3 ) te bezitten, welke allen gebaseerd zijn op enigma2 ( openPli-4.0 )

Ik wil deze clients ( in toekomst ook android en xbmc ) kunnen laten connecten met een server systeem als tvheadend, dvblogic, mythtv, etc.

De tijd zal het leren welke ik het fijnste vind, hoewel mijn grote voorkeur uitgaat naar een Linux platform als debian ...

 

Nu had ik in eerste bedrijf gehoopt dat de e2 plugin RemoteChannelStreamConverter een hoop kan helpen bij streams opzetten van ook niet e2 producten zoals hierboven genoemd. De plugin vraagt lauter om IP-adres, user/pass, ftp en (passieve) telnet port, dus ik denk niet dat dit werkt?

 

Een alternatief is wellicht DreamboxEDIT de optie " IPTV and other streaming services " te gebruiken en een stream te configureren, maar dan moet ik een voorbeeld hebben hoe dit te doen op genoemde systemen.

 

Kortom help deze hobbyist een beetje op weg , alvast dank

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet dat je in XBMC een VU+/Enigma2 plugin hebt dat rechtstreeks een verbinding kan maken met een Enigma2-ontvanger. Hij laadt automatisch de zenderlijst/EPG van de ontvanger. Zodra je TV gaat kijken zal ie het kanaal streamen vanaf je ontvanger. De snelheid is acceptabel, maar zal natuurlijk langzamer zijn dan zappen op je ontvanger.

 

Als IPTV  koppelen met bijvoorbeeld XBMC/Mediaportal oid, daar heb ik geen ervaringen mee. Ik heb laatst geprobeerd een m3u file te maken van een bouquet en deze in Mediaportal met de IPTV TV Server plugin te laden; maar de applicatie zelf was enorm instabiel.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik weet dat je in XBMC een VU+/Enigma2 plugin hebt dat rechtstreeks een verbinding kan maken met een Enigma2-ontvanger.

 

Dat is bekend, alleen dat zoek ik dus niet :) en overigens is dat bagger op een raspberry ( openelec ) of ion machientje, ook getest en haalt het niet bij "RemoteChannelStreamConverter", althans toen ik het een paar maanden geleden terug testte .. wellicht is er nu verandering in gekomen maar volgens mij is vie Vu+ plugin langzaam aan het sterven ...

 

Ik zoek dus een manier om op een enigma2 stb te connecten naar een tvheadend, dvblogic, mediaportal of mythtv, etc.

Van enigma2 naar een andere enigma2 doos, ja dat werkt prima :-), enigma2 naar DVBlogic: misschien

 

Ben dus nieuwsgierig of het ueberhaupt kan om vanaf een enigma2 stb to connecten naar een niet enigma2 oplossing en zo dus " IPTV " te streamen.

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

tvheadend toch misschien, als een zogenaamde "http" stream kan worden opgezet naar een e2 client:


Als ik in dreamboxEDIT onder " IPTV and other streaming services kijk ", dan zie ik bijvoorbeeld voor  " Nederland1 HD " (DVB-C/ziggo):

 

Service Data URL:  " http%3A//192.168.10.11%3A8001/1%3A0%3A19%3AC9%3A1B%3A1F4%3AFFFF0000%3A0%3A0%3A0 "

 

DVB/TS Data:

Service Type: 25
Service ID: 201
Transponder ID: 27
Network ID: 500
Namespace: -65536

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wil aankomende dagen toch eens gaan proberen om tvh op wheezy te configureren icm een DD Cine S2 ( v6.5 ) kaart ... Zou prachtig zijn als een enigma2 stb kan connecten naar tvheadend, zodat " IPTV " gestreamd kan worden zoals ook "partnerbox" het geval en dan liefst ook nog lekker snel zappen, zoals gewend bij enigma2 naar enigma2 ...

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dolphs: ik lees net je opmerking over Remote channel stream converter plug in.

 

Ik gebruik van de XBMC enigma VU+ plugin om te streamen vanuit mijn VU+duo. Dit werk op zich erg goed, alleen zap snelheid mag best omhoog.

Nou heb ik een beetje rondgekeken maar kan niet echt achterhalen wat deze Remote channel stream converter plug in nou doet.

 

Kan ik hiermee ook rechtstreeks vanuit de VU naar mijn HTPC streamen? EN zo ja, hoe moet je XBMC dan instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dolphs: ik lees net je opmerking over Remote channel stream converter plug in.

 

Ik gebruik van de XBMC enigma VU+ plugin om te streamen vanuit mijn VU+duo. Dit werk op zich erg goed, alleen zap snelheid mag best omhoog.

Nou heb ik een beetje rondgekeken maar kan niet echt achterhalen wat deze Remote channel stream converter plug in nou doet.

 

Kan ik hiermee ook rechtstreeks vanuit de VU naar mijn HTPC streamen? EN zo ja, hoe moet je XBMC dan instellen?

 

inderdaad die Vu+ plugin op de raspberry is niet echt om over naar huis te schrijven qua zappen.

Waar ik eigenlijk op zit te hopen is dat er een mogelijkheid is om van mijn zojuist gebouwde tvheadend te streamen naar enigma2 clients.

 

Formaat vd streams die tvheadend doet zijn, middels m3u" http://192.168.10.21:9981/playlist/channelid//15 " of middels Direct URL " http://192.168.10.21:9981/stream/channelid//15 ", terwijl enigma2-enigma2 iets is als " http://192.168.10.11:8001/1:0:19:C9:1B:1F4:FFFF0000:0:0:0 ". Daarbij weet ik nog even niet wat tvheadend aan codec (MKV) doorpompt zodat het op de enigma2 settopbox bekeken kan worden.

 

Remotechannelconvert doet feitelijk niets veel anders dan remote de favourites inlezen en de boel dus converten naar IPTV, zie enigma2-enigma2 voorbeeld hierboven. Zodra dat is ingelezen kan de plugin er ook af en dat is meen ik ook hier ergens of op het collega board van openpli terug te lezen

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...