Ga naar inhoud


Smartreader V2 (Grijze Smargo) aan de praat krijgen !!!!!


petry

Aanbevolen berichten

Hallo Allen.

Ben in het bezit gekomen van een smartreader V2  (grijze smargo Argolis)

Na het instaleren van de drivers (CMD 2.0.8.30 WHQL vanaf de FTDI site) wordt deze in windows herkent als usb serial converter. (windows xp)

Wil ik de smartreader benaderen met de settingstool welke hiervoor uitgebracht is wordt de reader niet gevonden.

Op de smartreader zelf brand de blauwe led, welke fel brand en dan naar minder fel/uit  gaat.

 

Kan iemand mij vertellen of dit de juiste drivers zijn, of heeft iemand een tip hoe ik deze aan de praat krijg.

Wat me tevens opvalt is de melding this device can perform faster, met eender welke usb stick of externe schijf heb ik dit probleem niet.

Wil deze smartreader aan mijn VU+ DUO gaan hangen voor de Duitse HD kaart.

 

Greetz Petry

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer eens op een windows7 pc op een usb 2.0 poort

 

Heb de reader hier in mijn w7 pc zonder problemen kunnen updaten

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg heeft dit ook geen effect.

in de editor krijg ik nu wel de melding serial device found.

Er wordt echter geen poort of dergelijke weergegeven.

Kom er niet mee verder, vraag me dan ook af of ik de juiste driver heb.

Alhoewel  volgens de hardware info het apparaat goed werkt.

Indien geen driver aanwezig is wordt de smargo aangeduid als smartreader V2, en als de drivers geïnstalleerd zijn is het een usb serial converter.

Hoe hoort ie in de hardware lijst aangeduid te zijn???

 

Greetz Petry.

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een kleine stap vooruit gemaakt.

 

Uitgevoerde Stappen:# FTDI 2.8.30.0 driver geinstaleerd (hardware geeft USB Serial converter)

                                  # Bij eigenschappen apparaatbeheer onder de knop geavanceerd VCP laden aanvinken. 

                                  # Computer opnieuw opstarten (smargo laten zitten)

                                     Nu krijgt men wederom melding stuurprogramma instaleren, deze automatisch laten uitvoeren.

                                  # zie nu bij apperaatbeheer USB Serial Port verschijnen

 

Gebruik ik nu het settings progje wordt er een com poort aangegeven, wil ik echter de settings laden geeft het progje error reader not found.

 

Kan iemand mij uitleg geven hoe hij/zij de stappen hebben uitgevoerd om tot een goed resultaat te komen ??

 

Greetz Petry

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo staat ie bij mij er in, als USB Serial Converter

 

Maar heb zelf geen drivers hoeven toevoegen, dat deed windows zelf, moest wel lang wachten tot het klaar was, meen ik me te herinneren

post-50560-0-31922200-1380389776_thumb.png

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een kleine stap vooruit gemaakt.

 

Uitgevoerde Stappen:# FTDI 2.8.30.0 driver geinstaleerd (hardware geeft USB Serial converter)

                                  # Bij eigenschappen apparaatbeheer onder de knop geavanceerd VCP laden aanvinken. 

                                  # Computer opnieuw opstarten (smargo laten zitten)

                                     Nu krijgt men wederom melding stuurprogramma instaleren, deze automatisch laten uitvoeren.

                                  # zie nu bij apperaatbeheer USB Serial Port verschijnen

 

Gebruik

ik nu het settings progje wordt er een com poort aangegeven, wil ik

echter de settings laden geeft het progje error reader not found.

 

Kan iemand mij uitleg geven hoe hij/zij de stappen hebben uitgevoerd om tot een goed resultaat te komen ??

 

Greetz Petry

 

 

Wat wil je veranderen?

Alleen een naam toevoegen of ook het veranderen de waardes?

Welk com poort wordt er toegewezen aan de smargo?

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik wil is:  Via mijn pc de smartreader kunnen benaderen, zodat indien nodig aanpassingen kunnen worden gedaan. ;)

 

Inmiddels den handel aan de praat met mijn XP windhoos computer. :D  :D  :D  :D

Dit heb ik op de volgende manier voor mekaar gekregen: :confused:  :confused:  :confused:  :confused:

 

#  FTDI 2.8.24.0 driver geinstaleerd (apperaatbeheer geeft USB Serial converter)

#  Bij eigenschappen USB Serial converter in apparaatbeheer onder de knop geavanceerd VCP laden aanvinken. 

#  Hierna computer opnieuw opstarten (smargo in usb laten zitten)

#  nadat deze is opgestart, krijg je de melding stuurprogramma instaleren.

#  Deze laten uitvoeren (toestaan op het net te gaan zoeken)

#  Na installatie computer wederom opnieuw opstarten.

#  beide progjes instaleren welke alias haha als link heeft gemeld.

    smartreader2settings_v10  / smartreaderupdate_v10 

#  Smartreader update uitvoeren, daarna krijg je met smartreadersettings contact met je smargo

   (smartreadersettings werkte bij mij pas nadat de update was doorgevoerd)

 

Voor iedereen welke aan de slag gaat met de Smargo smartreader V2, veel suc6, en deel je kennis.

Ben zelf al geruime tijd bezig de smargo benaderd te krijgen, en op het net is de info sumier.

Of ik zoek op de verkeerde plekken.

 

Greetz Petry   :laugh: 

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Hallo Petry,

 

Ik heb jou instructies opgevolgd en deze zijn correct , de Smargo doet het nu wel in Oscam op mijn NAS

Het probleem zat hem, volgens mij, dat de Smargo standaard een blanco serienummer/naam heeft.

Nadat ik die met het tools programma had aangemaakt (in Windows 7) gaf hij geen foutmelding meer in  Oscam.

 

Door jouw instructies op te volgen met het VCP aanvinken, herstarten en weer installeren melde de Smargo zich ineens als aangesloten op COM6 

en zag de tools en update software de Smargo..

 

Toppie bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...