Ga naar inhoud


SAB3500 FTASC - Zenders ontbreken


PoloB12

Aanbevolen berichten

Dag allen,

 

ik heb al een paar jaar een abonnement bij CD met een Phlips DSR, werkt allemaal prima met Entertainment HD pakket. Ben verder trouwens satalfabeet.

 

Nu heb ik me laatst een SAB3500 gekocht (of laten aansmeren) om een oude TV op de gastenkamer te voorzien van wat SD zenders. Kaartje erbij en ook geactiveerd. In de winkel de nieuwste software erop met smartscan noem het maar op.

 

Maar toch heb ik maar weinig zenders, Ned. 1, 2 en 3 prima. RTL 4, 5 en 7 nada. SBS6 en NET5 wel weer en ga zo maar door. Ik snap er de ballen van ?

 

Ik heb al wat gelezen over SD zenders die in Mpeg4 worden uitgezonden, maar ook dat de 'oude' zenders wellicht nog ergens anders op te ontvangen zijn ?

 

Ik heb verder een Duo LNB geínstalleerd door winkel destijds en die ontvangt 19.2 en 23.5.

 

Kan ik op de één of anders manier die zenders ontvangen ? Zonder dat dit gevolgen heeft voor de goed functionerende Phlips beneden ?

 

Ik heb al gezien dat ik ook mijn channel lijsten kan aanpassen maar heeft dat zin met deze decoder en duo lnb ?

 

Alvast dank voor enige ondersteuning !

 

PoloB12

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gewone pakket zendt nog steeds uit in MPEG2 en kan dus door die ontvanger gelezen worden. Kijk even op de site van Canal Digitaal onder de rubriek klantenservice. Download de SD zenderlijst even en print hem desnoods uit. Je zult handmatig de ontbrekende zenders moeten laten zoeken... De SD zenders zitten keurig op Astra 1. Voor 23,5 is bijna alles HD of tenminste MPEG4. Hiervoor zul je een nieuwe ontvanger moeten kopen als je deze zenders wil gaan ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord, ben er inmiddels achter dat er wel een update gedaan is in de winkel bij aanschaf, maar dat dit niet naar de laatste versie is geweest. De geïnstalleerde versie dateerde van 2011, heb nu van de website van de fabrikant de december 2012 versie geflasht.

 

Stom dat ik dat niet eerst even gecontroleerd hebt. Nu werkt alles gewoon weer naar behoren.Behalve de mp4 en hd zenders uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...