Ga naar inhoud


Vraag: Plugin voor handmatige zenderupdate?


Peterbraaf

Aanbevolen berichten

Bestaat er een Enigma2 plugin om satellietzendergegevens per sattelliet te downloaden zonder dat er bouqets worden aangemaakt of gewijzigd en mijn satellites.xml wordt aangepast? Dit vind ik namelijk niet wenselijk omdat ik veel tijd en aandacht in mijn bouqets en satellites.xml bestand heb gestopt die niet gewijzigd mogen worden.

Als ik een satelliet handmatig scan (of met de blindscan plugin ), krijg ik ook verse gegevens per satelliet binnen alleen moet je daar dan (vaak lang) op wachten. Vreemd dat vermoedelijk duizenden mensen per dag dit naast elkaar doen terwijl elkaars gegevens gedeeld zouden kunnen worden. Het zou veel makkelijker zijn als een plugin deze gegevens ergens van het internet kon plukken.

Handmatig doe ik dit soms met Dreambox edit.

Voorbeeld:

Stel ik wil mijn Nilesat zenderlijst acualiseren. Ik download dan een recente settingslijst van het net waarin in ieder geval Nilesat is opgenomen en laad deze in Dreambox edit. Vervolgens selecteer ik alleen Nilesat en exporteer ik diens gegevens als nilesat.txt bestand . (Niet de bouqets). Vervolgens download ik uit mijn satellietontvanger alle eigen settings, overschrijf daarmee de openstaande settings en importeer ik de eerder bewaarde nilesat.txt settings. Als ik het zaakje nu weer upload naar mijn satellietontvanger dan is na een reset alleen Nilesat geüpdatet, net wat ik wil dus alleen het zou sneller kunnen met een plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met DreamSet kan je op een snelle en makkelijke manier satellieten online (KingOfSat) updaten

en toevoegen aan de eigen zenderlijst.

 

1 - met DreamSet eigen zenderlijst openen


2 - kies bovenaan tabblad "Importeren"

dan krijg je een kader te zien (Import/Compare Settings).Selecteer:
- Compare Settings (Master) = Loaded in Dreamset
- With Settings (Slave) = From Internet

 

3 - de satelliet(en) die je wilt updaten aanvinken
- "Download TV Services" aanvinken en eventueel ook "Download Radio Services"
- dan op "download" knop klikken
- wanneer de sat/zenders zijn binnengehaald, verlaten met "exit"

 

4 - nu ben je terug in het (Import/Compare Settings) menu

- daar zie je een knop "vergelijk" waarop je dan klikt
- nu zie je de zenders die gedownload zijn
- met rechtermuisknop "check all" om alles aan te vinken
- Hierna de knop "Update master"

 

Lijst is nu bijgewerkt en mag je opslaan.

(Kijk zelf welke opties je wilt gebruiken)

 

 

(als test: Mijn eigen zenderlijst in minder dan een minuut bijgewerkt met 7°West)

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat er een Enigma2 plugin om satellietzendergegevens per sattelliet te downloaden zonder dat er bouqets worden aangemaakt of gewijzigd en mijn satellites.xml wordt aangepast? Dit vind ik namelijk niet wenselijk omdat ik veel tijd en aandacht in mijn bouqets en satellites.xml bestand heb gestopt die niet gewijzigd mogen worden.

Er is een E2 plugin maar die heb ik niet getest en kan dus niet bevestigen of de satellites.xml aangepast wordt.

 

http://openpli.org/forums/topic/22211-ts-sateditor-200-enigma2-plugin/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je duidelijke tekst en uitleg over Dreamset. Ik had er wel eens van gehoord maar er nooit mee gespeeld. Met je uitleg heb ik er weer een tool bij. Jammer alleen dat Kingofsat de KU-band of C-band gegevens niet opgesplitst aanbied als twee satellieten zoals mijn satellites.xml bij mij wel is opgebouwd. Die satellite.xml genereer ik zo nu en dan online (google op satellites.xml generator) waarbij ik de KU-band en C-band laat opsplitsen en in positie 0,1 graad laat verschillen. Het een en ander is bij mij nodig om in de tunerinstellingen in Enigma2, bij geavanceerd de KU-band-satellieten te koppelen aan mijn LNB-1 en de C-band-satellieten aan LNB-2.

 

Het ging nu met Dreamset al gelijk verkeerd. Ik vergeleek de gedownloade 68,5E Kingofsat zendergegevens met mijn eigen 68,5E satelliet gegevens en heb daarna de verschillen naar mijn ontvanger weggeschreven.
Vervolgens bleek dat 68,5E bij mij een C-band satelliet was en nu was geüpdatet met zowel KU als C-band kanalen. Vergelijken tussen verschillende satellietposities in Dreamset wordt voor zover ik heb gezien niet ondersteund? Je kan de satellieten natuurlijk handmatig rangschikken van positie maar dan blijf je telkens bezig.

 

Je 2e tip ken ik al wat langer. Die zit bij Tspanel als “Satellitesmanager” onder tools2.

 

Helaas wijzigt die je satellites.xml drastisch (ook als je maar 1 satelliet wil updaten) waardoor de naamgeving van satellieten veranderd wat bij mij dus problemen geeft bij de aansturing van de juiste LNB en rotorpositie. Gelukkig had ik nog een backup.

aangepast door Peterbraaf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met DreamSet kan je op een snelle en makkelijke manier satellieten online (KingOfSat) updaten

en toevoegen aan de eigen zenderlijst.

 

1 - met DreamSet eigen zenderlijst openen

 

2 - kies bovenaan tabblad "Importeren"

dan krijg je een kader te zien (Import/Compare Settings).Selecteer:

- Compare Settings (Master) = Loaded in Dreamset

- With Settings (Slave) = From Internet

 

3 - de satelliet(en) die je wilt updaten aanvinken

- "Download TV Services" aanvinken en eventueel ook "Download Radio Services"

- dan op "download" knop klikken

- wanneer de sat/zenders zijn binnengehaald, verlaten met "exit"

 

4 - nu ben je terug in het (Import/Compare Settings) menu

- daar zie je een knop "vergelijk" waarop je dan klikt

- nu zie je de zenders die gedownload zijn

- met rechtermuisknop "check all" om alles aan te vinken

- Hierna de knop "Update master"

 

Lijst is nu bijgewerkt en mag je opslaan.

(Kijk zelf welke opties je wilt gebruiken)

 

 

(als test: Mijn eigen zenderlijst in minder dan een minuut bijgewerkt met 7°West)

Ik download nu elke keer Henk's nieuwe lijst, welke ik weer gebruik om via Dreambox edit eigen bouquets aan te maken.

Deze bouquets veranderen bij mij niet,  net zoals de zender die ik er in heb.

 

Betekend dit dat als ik Dreamset gebruik ik dan gewoon elke keer de juiste SAt gegevens binnen kan halen en dan up to date ben, zonder dat ik weer bouquets moet aan maken?

aangepast door seninha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je vraagstelling niet helemaal Seninha maar je kan met Dreamset dus nieuwe satellietzendergegevens, afkomstig van Kingofsat toevoegen aan je bestaande satellietzendergegevens zonder dat je bouqets worden gewijzigd, ja.

 

Als jij dezelfde satellietlijst in je ontvanger hebt of wil hebben als Kingofsat dan is dat voor jou een uitkomst maar in mijn geval vanwege het gebruik van ku-en c-band lnb's op afwijkende satellietposities niet altijd even handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoel is dat ik nu elke keer doe als er veranderingen zijn is Henk's lijst download.

Dan met Dreamboxedit ALLE de zenders die ik wil in de juist bouquet zet. Dan upload ik deze lijst dan naar mijn decoder.

Hierdoor beschrijf ik huidige bouquet lijst met een nieuw. Dus niet alleen die zenders die veranderd zijn.

Vind dit makkelijker dan eerst te achterhalen welke wel en niet veranderingen hebben gehad.

 

Maar als ik door DreamSet kan laten kijken welke veranderingen er nodig zijn op mijn huidige bouquet lijst zijn en deze dan update dan zou het veel werk besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...