Ga naar inhoud


SAB Titan Micro - direct nieuwe firmware nodig !


M_Z

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken levert SAB een nieuwe micro ontvanger, vergelijkbaar met de Ferguson Ariva en de SAB Sky 4800 ontvangers.

Met name qua software wijkt dit model af van hun eerdere Sky ontvangers. Uit de Titan reeks wordt deze ontvanger geleverd met Lemonfree software.

 

Bij mijn eerste aanraking met deze ontvanger zijn mij enkele zaken opgevallen:

 

De ontvanger wordt geleverd met een A/V composietkabel (geel,wit,root tulpkabeltje), handig als je tv in de caravan bijvoorbeeld nog geen HDMI aankan.

Ook wordt er een Nulmodem seriële kabel meegeleverd. Hiermee kun je zonder USB stick rechtstreeks de firmware in de ontvanger programmeren, met een Windows PC. Dit is erg handig als je geen beeld meer van het menu krijgt doordat je bijvoorbeeld de AV instellingen verkeerd hebt aangepast (opletten hiermee!). Om met een USB stick de firmware aan te passen moet je namelijk via het menu de juiste optie kiezen, en als dit niet meer zichtbaar is, kun je dus niets anders meer doen dan serieel te werk gaan. Indien je geen seriële poort meer op je PC/Laptop hebt moet je natuurlijk wel nog een USB/serial converter gebruiken.

 

Bij het aansluiten van de ontvanger viel me op dat er nog geen kanalen geinstalleerd waren. Dat is normaal bij de meeste SAB ontvangers wel het geval, zijn meestal vooraf ingesteld met een (verouderde) fastscan lijst van Canaldigitaal. Nadat ik de zenders had ingesteld (via fastscan) meteen beeld op alle FTA zenders, maar de kaart (mediaguard Canaldigitaal, oranje hoofdkaart, grijze extra kaart) werd niet herkend. Op geen enkele manier dus out-of-the box beeld op Canaldigitaal zenders.

 

Blijkbaar is er sinds 24 september nieuwe firmware (mcas) uitgekomen: Ali3612 0E000E00 Sab Linka01 Or Linka02 Mcas Lemonfree 1Ca 0Ci 1.1.08

 
Deze versie zit dus niet af-fabriek op deze ontvangers (tenminste niet bij de eerste levering die ik heb ontvangen).
 
Nadat ik deze nieuwe firmware versie erop heb geplaatst, meteen een kanalenlijst erin en meteen beeld op de Canaldigitaal zenders, de Mediaguard kaart wordt onmiddellijk herkend, geen problemen meer dus.
 
M_Z

post-31699-0-72885200-1381693972_thumb.png

post-31699-0-68534600-1381693982_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...