Ga naar inhoud


Scorpion HD 801 PVR - Recente zenderlijst gezocht


Nijmegenaar

Aanbevolen berichten

Ik weet dat de Scorpion HD 801 niet zo bekend is, maar ik ben er vrij tevreden over. Ik ben alleen op zoek naar een beetje actuele zenderlijst. Ik heb 4 LNB's, voor 13, 19,2, 23,5 en 28,2 graden (Astra 1, 2, 3 en Hotbird dus), en het zou mooi zijn als de zenders naar regio (of onderwerp) geordend zijn, niet naar pakket. Bijvoorbeeld Benelux, GB+IRL, Frankrijk+Spanje+Portugal+Italië, Duitsland+Zwitserland+Oostenrijk, Oost-Europa, Arabische wereld, Diversen. Of per onderwerp (Algemeen, nieuws, sport, films, documentaires e.d.). Ik heb wel een lijst van vorig jaar gevonden, maar die werkt niet goed. Ik heb nu de kanalen gescand, mar ze staan nogal door elkaar.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld lijsten voor de Dreambox (inclusief boeketten/favorieten) te converteren zodat de Scorpion ermee overweg kan?

Ik gebruik firmware-versie 1.20. Als iemand mij kan overtuigen van de voordelen van een nieuwere firmware, dan is updaten zeker een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas! Ken deze ontvanger niet - noch de ingebouwde software. Als het een Enigma-2 bestuurde ontvanger is zou je deze het best zelf maken. Dus gewoon een volledige scan doen van alle 4 de satellieten. Dan via FTP (of LAN) deze lijst naar de PC hevelen. Dan met een programma zelf ordenen. Deze lijst dan opslaan op de PC en weer terugsturen naar de ontvanger.. Bij latere frequentiewijzigingen kun je je lokale lijst gewoon aanpassen en weer naar de box sturen.

 

Geef toe: de eerste keer is het veel werk, maar die tijd betaalt zich later vanzelf terug.. Enne... Het is toch winter dus leuk voor een gure winterdag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dank je voor je reacties, Misiku. Deze editor heb ik al, maar die kan alleen het native-formaat van de ontvanger aan (.sdx, wat voor Satcodx schijnt te staan), het besturingssysteem schijnt wel linux te zijn. Bovendien ondersteunt hij geen "drag and drop", dus dat maakt het extra bewerkelijk om ze op volgorde te zetten omdat je dat zo ongeveer stuk voor stuk moet verplaatsen. En het is heel vreemd, maar het lukt me maar niet om de ingescande kanalenlijst op een usb-stick te zetten. Ik kan ze wel in het geheugen van de ontvanger opslaan, maar mijn thuisgroep werkt niet goed, dus het is ook geen optie om de kanalen via het netwerk naar de computer te halen. Settings die al op een usb-stick staan, kan ik wel in de ontvanger zetten.

 

Als ik het goed begrijp, kan DreamboxEdit de settings converteren van Enigma2 naar sdx-formaat, maar als ik dat probeer, geeft het programma alleen de mogelijkheid om het als txt op te slaan. Het lijkt er nu dus op dat de enige mogelijkheid is om de kanalen rechtstreeks in de ontvanger stuk voor stuk met de afstandsbediening op volgorde te zetten. Als er echt geen andere mogelijkheid is, ga ik dat maar een keer proberen met de voor mij belangrijkste zenders, maar ik hoop dat er toch nog een elegantere manier is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...