Ga naar inhoud


HP pavilion g7 hangt pre-post


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een vrij nieuwe laptop, hp pavilion g7, en deze had tot voor kort W8 wat allemaal heel lekker werkte.

 

Nu heeft de eigenaar, een goede vriend en handige man met alles behalve comps, op OK geklikt bij een verzoek om te updaten naar W81.

 

Ik ga er maar van uit dat dit allemaal koosjer is geweest.

 

Echter na deze update is de BIOS overleden... Als ik nu de PC aanzet krijg ik gelijk de melding 'Press the ESC key for Startup Menu'. Druk ik dan op ESC blijft hij hangen op de melding 'Entering Start Up Menu'.

 

Probeer ik gelijk bij het opstarten verschillende toetsen en/of toetsencombo's krijg ik hier en daar andere meldingen (b.v. F2 Entering Setup (iets in die geest)), maar ook hier blijft hij hangen.

 

Ik kom dus niet verder dan het allereerste scherm en hij begint nog niet eens aan de POST. Ik heb van alles geprobeerd (accu eruit en een uur laten staan, WKey+B, F2, DEL) maar het mag niet baten.

 

Nu, met mijn beperkte kennis en wat gezoek, ben ik er vrij zeker van dat het de BIOS betreft. Ik heb bij HP gekeken, maar zij geven alleen BIOS flash opties indien je al IN Windows zit....

 

Het betreft een NL lap waar nog garantie op zit voor een jaar ofzo.

 

Mijn vragen:

 

1. Kan ik de BIOS flashen zonder de noodzaak van een volle BOOT?

1a. Zo ja, hoe?

 

2. Is het het waard dit te doen? Is het risico niet te groot dat straks misschien zelfs de garantie vervalt?

 

Deze mensen gaan eind Maart voor 5 dagen naar NL en zullen de laptop waarschijnlijk pas eind April terug hebben wanneer een kennis hier naar toe komt.

 

Thx

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou als eerste even de harde schijf eruit halen om te kijken of hij dan wel doorstart naar de Bios. Misschien is er wat beschadigd op de harddisk wat hij probeert te lezen tijdens de boot.

 

Edit:

 

Om de bios te recoveren:

 

If that doesn't work either then you can recover the bios by doing the following: 
1. Plug the notebook into an AC adapter. 
2.Press the Power button while holding the Windows key and the B key. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je engelse suggestie heb ik geprobeerd. Echter krijg ik dan een zwart scherm en wil hij helemaal niet doorstarten en krijg ik helemaal geen meldingen.

 

Hij leest dus gelijk de HDD uit? Gelijk bij PowerOn?

 

En vervalt de garantie niet als ik de schijf eruit schroef? Ik heb niet gekeken of dit verzegeld is....

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ding heeft UEFI boot. de Secure Boot moet op disabled. Dan kun je kiezen voor opstart van DVD of USB om de boel op te takelen. De BIOS zit in een Flash Eprom. Die wis je niet zomaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan niet vergeten om legacy boot te enablen.....

 

Ik heb zelf nog nooit een verzegelde harddisk gezien

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de HDD eruit gehaald (de "klep" was niet verzegeld, de schijf zelf wel (in het midden) zodat je niet IN de schijf gaat romellen, maar eruit halen was geen probleem) en dat veranderde echt totaal niets aan het slecht werken.... helaas.

 

Het is mijn laptop niet dus ik ga verder niet klooien. Straks vernagel ik hem echt...

 

Ik heb hem een oude laptop van mij te bruikleen gegeven en hij brengt hem naar NL terug naar waar hij hem vandaan heeft...

 

Bedankt voor het meedenken,.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...