Ga naar inhoud


[enigma2] OpenPCTV icm NVIDIA videokaarten


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Zoals jullie wellicht weten is het mogelijk om enigma2 op je reguliere PC werkend te krijgen. Maar tot op heden was er nog niet echt een goede distributie dat dit voor ons deed. Het handmatig compileren duurde lang en daarbij brachten nieuwe versies van Ubuntu Linux weer allerlei issues met zich mee. Leuk om mee te spelen, maar erg handig was dit niet. Dat wil zeggen tot nu! ;)

 

Tegenwoordig is er een embedded distributie genaamd OpenPCTV dat VDR, VDR+XBMC en Enigma2 installeert op je HTPC incl. OSCAM. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het alleen maar (correct) werkt met NVIDIA kaarten.

 

Ik speel er nu enkele dagen mee en het draait enorm goed. Installeren van extra plugins is niet echt om aan te bevelen, vele crashen enigma2. Maar over het algemeen draait het stabiel en is het ook daadwerkelijk te gebruiken.

 

Op mijn WiKi heb ik het één en ander neergezet met het idee om jullie niet opnieuw het wiel uit te laten vinden.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


- Mijn primaire HTPC bestaat uit een Xtreamer Ultra dat voorzien is van een Atom chipset met 4GB RAM, een ION2 videokaart en 500GB 2.5" SATA voor opslag.

- Mijn secundaire HTPC bestaat uit een AMD A4-5300 (Dual Core CPU + AMD videokaart), 8GB RAM, interne Blu-Ray drive, 128GB SSD en 2TB voor opslag.

 

Mijn primaire HTPC is voorzien van Linux/Enigma2 en mijn secundaire HTPC is voorzien van Windows/DVBViewer Pro Recording Server/XBMC (wordt meer gebruikt als test).

 

Een nieuw project dat ik binnenkort ga opstarten is om mijn NAS in te zetten als PVR-backend op basis van Linux (TVHeadend of VDR, daar ben ik nog niet helemaal over uit).

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het nog niet voor elkaar op enigma2 op te starten de cursor blijft boven in knipperen als ik opentv/enigma2 op start.

ik test nu met een systeem van een paar jaar oud (had ik nog ongebruikt op zolder staan)

het gaat om een :

MSI msi kn9 sli platinum moederbord

athlon X2 64 procesor

msi NX7300GS-MD256EH grafische kaart

 

XBMC geeft we beeld.

 

ik ga wel uit zoeken waarom dit niet werkt.

 

mij vraag is eigenlijk meer over de werking van openpctv, 

Hoe is de samenwerking tussen XBMC/VDR/ENIGMA2, of is het zoals ik het nu zie een dual boot systeem waarbij je of enigma2 opstart of VDR/XBMC klopt mijn aanname?

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het nog niet voor elkaar op enigma2 op te starten de cursor blijft boven in knipperen als ik opentv/enigma2 op start.

ik test nu met een systeem van een paar jaar oud (had ik nog ongebruikt op zolder staan)

het gaat om een :

MSI msi kn9 sli platinum moederbord

athlon X2 64 procesor

msi NX7300GS-MD256EH grafische kaart

 

XBMC geeft we beeld.

 

ik ga wel uit zoeken waarom dit niet werkt.

 

mij vraag is eigenlijk meer over de werking van openpctv, 

Hoe is de samenwerking tussen XBMC/VDR/ENIGMA2, of is het zoals ik het nu zie een dual boot systeem waarbij je of enigma2 opstart of VDR/XBMC klopt mijn aanname?

 

OpenPCTV is een distributie dat je de volgende mogelijkheden geeft:

 

- VDR backend en frontend

- VDR backend en XMBC frontend

- Enigma2 (frontend)

 

Op basis van de geselecteerde basis dat je opstart, krijg je (automatisch) toegang tot 1 van de 3 situaties.

 

Waarom Enigma2 niet werkt met je nvidia kaart, dat is voor mij koffiedik kijken. Kan je eens je Xorg.log en je dmesg output op pastebin plaatsen zodat ik kan zien of de nvidia drivers uberhaupt actief zijn?

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Niels > Mijn primaire HTPC bestaat uit een Xtreamer Ultra dat voorzien is van een Atom chipset met 4GB RAM, een ION2 videokaart en 500GB 2.5" SATA voor opslag

 

werkt dit ook met vlc2.1.3 ivm transcoding ( nvidia ION2 zou het moeten kunnen ... ... )

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook mee aan het hobbyen gegaan. Krijg alleen mijn technisat skystar hd kaart niet te zien. Misschien iemand tips hoe deze te installeren?

 

04:07.0 Multimedia controller: Philips Semiconductors SAA7146 (rev 01)
Subsystem: Technotrend Systemtechnik GmbH Technotrend-Budget/Hauppauge WinTV-NOVA-T DVB card
Flags: medium devsel, IRQ 255
Memory at <ignored> (32-bit, non-prefetchable) [disabled]
Expansion ROM at <ignored> [disabled by cmd]
Kernel modules: budget-ci

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het even geprobeerd.

 

Installatie is wel nodig, niet optioneel, anders kan je niet in Enigma2 komen.

Bji mij werkt DHCP helaas niet, ik heb het in Setup_Mode heb aangevinkt maar in Enigma2 staat DHCP uit, wanneer ik DHCP wil aanzetten crasht Enigma2.

 

Heb even een kabelscan gedaan (beide tuners worden gevonden) maar wanneer ik een kanaal wil starten crasht Enigma2, als ik een tuner uitschakel werkt het wel (Nederland1).

Heb nog geen andere kanalen kunnen testen omdat DHCP niet werkt en ik niet in Oscam kan komen.

 

Leuk project!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...