Ga naar inhoud


Venton Unibox en RGB-out op SCART


Eelco

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik lees hier al lange tijd mee, en meestal kom ik er wel uit door dingen te zoeken en te lezen, maar deze keer moet ik toch mijn meerdere in een ontvanger erkennen.

 

Ik heb laatst een Venton Unibox aangeschaft die aan een analoge televisie komt te hangen via SCART. Het probleem dat ik er mee heb is dat ik de RGB output bijna niet aan de praat kan krijgen. Ik heb een aantal verschillende images geprobeerd: OpenPLI, de originele Unibox en Egami.

Van alles wat ik gebprobeerd heb, krijg ik alleen met Egami 4.4.2 de RGB out aan de praat. Egami 4.4.2 wil echter niet meer met zijn servers communiceren en dus geen plugins laden. Egami 5.0 werkt dan weer wel vlekkeloos, maar wat ik ook probeer, hij vertikt het om zijn analoge signaal in RGB op de SCART te zetten. Wel composite, die doet het bij ieder image, maar de beeldkwaliteit daarvan laat nogal wat te wensen over.

 

Alhoewel ik nieuw ben bij linux satelliet ontvangers, heb ik wel wat ervaring met linux. Is er iemand die me in de goede richting kan wijzen om dit probleem op te lossen? Waar kan ik bijvoorbeeld de drivers en de settings vinden voor de scart plug. Dan zou ik kunnen kijken of daar misschien iets fout gaat.

aangepast door Eelco
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...