Ga naar inhoud


Probleem met VPN verbinding Fritzbox - Ipad.


Fatfreddy

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al aan geeft heb ik een probleem met mijn VPN verbinding vanaf de Ipad naar de Fritzbox.

 

Alles geïnstalleerd zoals aan gegeven op de site van AVM. De VPN verbinding (tunnel) word wel opgebouwd maar als ik dan een website wil opzoeken gebeurt er verder niets. 

 

Iemand een oplossing ?

 

Gr afgeslankte Fatfreddy.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van waar uit probeer je die tunnel te benaderen?

 

Ken je deze waarschuwing?

 

If the Apple iOS device has an IP address from the IP network of the FRITZ!Box, no VPN communication can occur! This is the case, for example, when the Apple iOS device is also located in a FRITZ!Box network and the IP settings of the FRITZ!Boxes were not changed (IP address 192.168.178.1 in the factory settings).

 

http://service.avm.de/support/en/SKB/FRITZ-Box-7390-int/252:Setting-up-VPN-connection-to-FRITZ-Box-under-Apple-OS-iOS-e-g-iPhone

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benaderen doe ik de Fritzbox vanaf een ander ipadres. Een windows laptop functioneert wel via een VPN daar kan ik gewoon mee surfen en op mijn thuisnetwerk komen maar helaas niet met de Ipad.  Wat mij wel opvalt is als ik bij Internet> Permit Access > VPN kijk de laptop wel een local ipadres toe gewezen krijgt en de Ipad niet. Remote Network krijgen beide 192.168.178.201 toe gewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb totaal geen ervaring met een Fritzbox... (heb vpn via de Synology)...  Misschien staan hier tips  http://www.gadgetgoeroe.nl/handleidingen/fritzbox-vpn-installeren-en-mac-vpn-client/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mijn gehele netwerk doorzoeken net alsof ik thuis ben. Houdt er wel rekening mee dat je eventueel begrenst wordt door je upload snelheid. Zelfs als ik elders op 3G of 4G zit kan ik via de tunnel gewoon vanuit de Ziggo App streamen en dat werkt gewoonlijk enkel als je met een Ziggo netwerk bent verbonden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het werkend gekregen. Bij het maken van de vpn connection maakte ik de fout door voor de Ipad hetzelfde ip adres in het netwerk te geven als de laptop.  Nu i.p.v. 192.168.178.201 voor de Ipad 192.168.178.202 in te voeren werkt het wel.

 

Nu ook maar eens met de vpn server op de synology gaan stoeien.

 

Met een glasvezel verbinding zit het met de uploadsnelheid wel goed.

 

Bedankt voor het meedenken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een app op de Ipad welke Blackbox heet en daarmee kun je tv kijken op de Ipad via het netwerk.  Zojuist even uit geprobeerd of dit nu ook een beetje goed werkt via die VPN verbinding maar jammer genoeg veel freezes. Misschien toch eens een slingbox uit proberen kijken of dat stabieler is maar goed dat is een ander onderwerp.

 

Gr. Fatfreddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij wordt door de vpn server via DHCP maximaal 10 adressen uitgegeven, dus zo'n ip conflict is bijna niet mogelijk dan. Het kan zijn dat de verbinding veel resources kost van je Fritz. Probeer het voor de gein ook eens met de Synology die waarschijnlijk een stuk krachtiger is. (afhankelijk van model). Ik kan zonder problemen HD films bekijken. De enige beperking is mijn upload van 18 Mbit. Helaas hebben we hier nog geen glas :(

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...