Ga naar inhoud


vast & draaibaar op 1 ontvanger


-paul-

Aanbevolen berichten

Kan ik op de humax 5400(diseq 1.2) een vaste schotel (voor astra) en één draaibare aansluiten. Ik wou een diseq switch aansluiten op de humax en van daaruit 1 kabel naar een schotel in cominatie met stab 120, en één naar de vaste schotel. Gaat dit werken of heb ik nog iets nodig of gaat 't helemaal niet? Thanks..........

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi PC 01,

 

Ben daar ook mee bezig. De Humax gebruiksaanwijzing zegt dat het niet kan om dat je óf voor disecq switch óf voor disecq motor moet kiezen. Volgens anderen op dit board moet het wel lukken. Zou ook wel kunnen als je de Stab motor achter de "ruststand" uitgang van de switch zet, en sttuur je de switch aan, dan heb je de motor niet meer nodig.

 

 

Maar ik heb me nooit verdiept in het disecq protocol, ben daar ook wat te lui voor, en als niemand er ervaring mee heeft dan koop ik gewoon een switch en ga het proberen.

 

Ben benieuwd of iemand het daadwerkelijk al eens heeft geprobeerd.

 

Groeten,

 

D. Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PC01 en @Harry37

 

Dit kan zeer zeker, maar eerst de stabmotor aansluiten en van daaruit met een diseq switch terug via een uitgang naar jou draaibare LNB en de andere uitgang(en) naar de vaste schotels. Ik doe 2 vaste schotels en een draaibare schotel met 4 LNB´s. Af en toe koppel ik daar nu ook nog mijn JONSA 1.8 mtr bij.

Gaat goed met alle volgende ontvangers:

Sunstar analoog nodiseq

LENCO 4100 analoog no diseq

Zehnder BX-360 analoog diseq 1.o

Philips STU430 analoog no diseg

Skymaster DXL7000 diseq 1.0

Daewoo DSD-9230E diseg 1.0.

Deze range geeft aan dat de rest van de wereld het zo ook wel zou kunnen doen.

SVP niet Stab rotor aansluiten op "befaamde" ruststand diseq switch, dat heeft heel veel nadelen. Die russtanden zijn trouwens altijd instabiel for some reason I don´t know. Uitgebreid mee geexperimenteerd tot ongenoegen van de vrouw die het beeld zag wegvallen en terugkomen.

 

Ik gebruik de STAB interface daar geen diseq 1.2

 

Rudolf den Beer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ edwin.

Is jouw poort 3 toevallig zo´n default poort op de switch, of houdt die receiver de poort continue open. Bij mijn Daewoo ging dit niet, oorzaak kan ook in de switch liggen.

 

@Harry37

Nog eens even aan die humaxsoftware gesnuffeld middels vergelijkbare IDD CI-20E

handleiding. Ik denk toch dat voor humaxen dit een probleem is zonder losse interface. Meer commentaar middels PM net verstuurd. Dus jij had gelijk voor die boxen.

 

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè Rudolf, nu breng je me weer aan het twijfelen! Vandaag net van een ander gehoord dat het wel mogelijk is. Nou ik zie wel of ik het eens ga proberen. Ik ben net als jij de gelukkige eigenaar van zo'n Jonsa, maar dan met polar mount, en ik moet je ding eerst eens het dak op krijgen, daarna speelt pas het gedoe met die disecq switch.

 

Groeten,

 

D. Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

De default poort als er geen diseqc commando's worden gegeven is de 4.

Eenmaal de poort gekozen is blijft hij op deze staan todat er een andere gekozen wordt, of de ontvanger wordt uitgeschakeld ( spanning weg ).

 

Blijkbaar hebben de motor commando's hier geen invloed op.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harry,

 

Ik heb geen Humax, maar ook het probleem niet vanwege dat ik draai met die Stab interface. Het probleem ligt gewoon aan de soft op die humax box waarbij je moet kiezen ipv van motor en switch commandos samen door te zetten.

Er zijn ontvangers die dit wel kunnen.

Nogmaals hoe mooi zo´n humax of ander apparaat ze hebben allemaal hun tekortkomingen. Ik ben nog geen perfekte tegengekomen. Ook de Nokia 9500 niet

 

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...