Ga naar inhoud


Setting-editor problemen voor Clarke-Tech e.a.


paulvr

Aanbevolen berichten

Ik had het al eens eerder met één editor, maar tot mijn niet geringe verbazing heb ik het ineens met allemaal. Ik heb de gewoonte al mijn settings zelf te maken via blindscans, dus het gebruiken van editors is voor mij geen dagelijkse kost.

 

Maar goed, uiteindelijk kom je met wat nieuwe of gewijzigde satellietposities te zitten die dan niet keurig op volgorde staan maar ergens onderaan de lijst hangen. Mijn onvangers kunnen zelfstandig geen satellietposities binnen de lijst verschuiven dus daar heb je echt een editor voor nodig.

 

Ik heb een reeks verschillende editors in huis die op zich allemaal werken zoals het hoort. Ik noem met name Litzinger's SetEdit, ClarkeTech Editor Studio 3.18, NDF Settings Editor v.1.1, NDFEdit versie 167, allemaal werken ze maar allemaal doen ze iets heel vreemds: als ik mijn settings met een van die editors open dan is het nog een bestandje van 130 kB, maar als ik ook maar één letter in die settings verander of één satelliet van plaats laat verwisselen en het bestand dan wegschrijf is het meteen in afmeting verdubbeld. Met als gevolg dat wanneer ik dat nieuwe bestand dan naar de satelliet ontvanger wil sturen ik de foutmelding krijg dat het een te groot bestand is voor de ontvanger.

 

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Ik zat me al af te vragen of mijn firewall of virusscanner er iets aan toevoegt, maar dat lijkt me toch wel erg raar omdat ik dat nog nooit eerder zag. In elk geval zou dat er niet voor mogen zorgen dat ik de settings in mijn ontvanger niet meer kan veranderen.

 

Ik zal het originele bestand en het resultaat van  een van mijn vele pogingen tot wegschrijven van een kopie ervan met kleine wijziging hier wegzetten. De laatste 7 satellieten uit mijn originele lijst had ik in de goede volgorde willen zetten, maar tot dusver helaas vergeefs.

 

NB: ik probeerde deze twee ndf bestanden hier te uploaden maar kreeg de mededeling dat ik geen toestemming heb die te uploaden. Dus moet je ze even uitpakken, sorry voor het ongemak!

settingsprobleem.rar

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd, ik gebruik ook altijd ClarkeTech Editor Studio 3.18 zonder problemen.

 

Wat kan gebeurd zijn is bij de installatie dat je bij de vraag associate file extension ndf,cndf,ndp en cndp je altijd het vinkje moet inschakelen.

 

Ik heb je lijst even in ndf  ingeladen en gewoon de zender HITRADIO OE3 toegevoegd bij favorieten : 1.Astra 1 NL/D ( nummer 27) , daarna opgeslagen onder de extensie cndf en dus niet ndf.

Als je opslaat onder cndf is dit een lijst die je gewoon via de USB in de ontvanger kan terugzetten , met een ndf zal dit waarschijnlijk niet lukken.

Zo merk ik ook dat indien ik de lijst opsla onder ndf deze lijst bij mij ook 266 kb bedraagt , onder cdnf blijf je aan 130 kb.

 

De bestanden stuur ik door via mail.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...