Spring naar bijdragen
Gast ThaFreak

XP heeft een leven van zichzelf

Aanbevolen berichten

Gast

Laatste tijd heb ik het probleem dat mijn computer zichzelf automatisch afsluit en weer opstart en vervolgens met de melding komt dat XP zich heeft hersteld van een ernstige systeemfout???

Ik heb hem al drie keer gescant met Norton 2002 en 2003 en ook nog met mcafee!!

iemand een oplossing???

groeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

XP is standaard ingesteld dat bij een vastloper, de PC automatisch reboot.

Om dit te veranderen: Ga je via configuratiescherm-->Systeem--> kies het tabblad Geavanceerd--> "Opstart-en herstelinstellingen" en zet bij "Systeemfouten" de [v] weg bij:de computer automatisch opnieuw opstarten.

hierna zal Windows niet minder crashen,maar je hebt nu een kans om de foutmelding te bekijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Bedankt voor het antwoord!

Ik heb het gedaan maar het probleem is dat het systeem volgens mij niet vastloopt....bv ik ben aan het chatten en dan valt die ineens uit en start die opnieuw op?? Systeem heeft altijd al stabiel gelopen en nooit problemen gehad!

Groeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

je kunt ééns gaan kijken in het logboek dat windows aanmaakt of er iets in staat vermeld van een fout of dergelijke.Onder winXP home:

start-->configuratiescherm-->systeembeheer-->logboeken-->systeem.

Bij de pro versie kan dit enigsinds wat afwijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ooit iets dergelijks mee gemaakt, toen bleek er een geheugenbankje niet meer helemaal goed te werken. Mischien kun je dat eens controleren of eventueel als je meerdere stripjesgeheugen hebt er tijdelijk één uithalen om te kijken of het probleem dan weg is.

Suc6 ermee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

wat het ook kan zijn is een prog dat je onder xp hebt geinstaleert dat niet voor xp was dan krijg je ook dat soort gezeur mee heb ik ook gehad met de webcam verkeerde drivers en ook met nod32 heb ik dat gehad ging helemaal fout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites