Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik bezit al een langere tijd tot grote tevredenheid een VP20. Deze werkt perfect op een 1200MHz PC met een AMD processor onder WINDOWS 98.

Totdat ik een nieuwe laptop kocht. Deze Laptop, een pentium 4 op 2 GHz en WINDOWS XP werkt niet helemaal goed samen met een VP20.

Wat gebeurt is het volgende: met het schrijven van b.v een funkaart gaat alles goed, tot aan het moment dat er op Phoenix mode omgeschakeld moet worden. Dan gaat het verkeerd.

Vanaf dat moment kan de eprom, niet geschreven worden.

Of wannneer je deze uit wil lezen, kan hij niet gelezen worden.

Ook met picbined kan ik de eprom niet lezen of schrijven. Daar komt de fout melding dat bytes die terug ontvangen worden niet overeen komen met diegene die verzonden worden. Soms gaat dat een aantal bytes goed, maar na maximaal 30 bytes verzenden gaat het niet goed.

De instellingen zijn in orde, ook op de VP20. Ik heb ook al de weerstand, waarvan op sommige plaatsen vermeld staat dat je die door moet verbinden. Doorverbonden.

Wie heeft een idee waar het aan kan liggen (poort snelheid te hoog??) of weet een remedie voor dit probleempje.

Geplaatst:

Vroeger gaf de VP20 al problemen op een laptop, ik denk dus ook nu dat het aan de laptop ligt en niet aan XP. Het probleem was de spaning op de seriele poort, wat presies weet ik niet meer.

Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Geplaatst:

Nou ik heb is wat gemeten en gedaan. En kom tot de conclusie, dat het met de spanning op de compoort wel in orde is. Maar het feit doet zich voor, dat de brandersoftware de compoort in XP op een iets ander manier aanspreekt als bij windows 98. Pin 3 Rd zou hoog moeten worden en dat gebeurt wel in ludimode maar in phoenix mode wordt deze niet hoog waardoor hij niet kan schrijven naar eprom. Terwijl dit in 98 wel gebeurt. Waaraan dat ligt ik zou het niet weten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen