Ga naar inhoud


Welke Twin LNB voor TF4000?


druup

Aanbevolen berichten

@Lagardy,

Die configuratie die jij nu voorsteld, dus 1 schotel per ontvanger, werkt prima. Mits je zoals gesuggereerd, de doorlusmogelijkheid op de achterkant van de TF gebruikt. Zelf heb ik dat een half jaar gebruikt, maar uiteindelijk beviel dat niet. Je kunt nl dan niet optimaal van die twee tuners gebruik maken. Als je bv Ned. 1 opneemt (Hor. polarisatie), kun je niet kijken naar MCM (Vert. polarisatie).

Daarom heb ik nu twee DiSEqC schakelaars en twee twinLNB's in gebruik. Heerlijk is dat. Je hoeft niet meer na te denken of eea wel gelijktijdig kan.

 

Succes, Kees

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer je met een schotel gaat werken kan je denk ik het beste een triple LNB kopen! Waarbij je de eerste uitgang voor TF tuner 1, de tweede voor TF tuner 2 en de derde voor je droomdoos!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar zit wel wat in. ja maar omdat ik toch eerst ga werken met de topfield

als ik de dreambox binnen heb dan wil ik alles in een keer klaar maken wat de schotel betreft. en omdat ik eerst de topfield heb wil ik daar eerst mee aan de gang namelijk. en omdat ik een enkele lnb heb momenteel zou ik wel eerst met de topfield willen spelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doorlussen werkt als volgt. De TF heeft twee antenne-ingangen. Maar ook twee antenne-uitgangen. Het signaal wat op de antenne-ingang staat, komt er op de uitgang ook weer uit. Dat is handig voor je oude analoge ontvanger. (in mijn geval).

Wanneer je nu op de TF de uitgang van de 1e ontvanger met een kort kabeltje doorlust naar de 2e ontvanger, kun je beide ontvangers gebruiken. Deze methode staat overigens ook beschreven in het handboek van de Topfield.

 

Kees

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...