Ga naar inhoud


Ongeldig filesysteem op harde schijf


butterflies
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten


Dat is ie! Ik heb nu een pendrive geprobeerd en die werkt wel.

ECHTER, als ik iets wil opnemen dat later op de dag wordt uitgezonden, wordt er naar een wachtwoord gevraagd. Welk wachtwoord?

 

Als ik een film pauzeer, hoe werkt dat dan. Ik neem aan dat vanaf het moment dat op de pauze knop wordt gedrukt op de pendrive wordt opgeslagen. Kijk ik dan de rest van de film of zelfs de rest van de avond naar wat er op de pendrive is opgenomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Fat32 de oplossing voor je HD probleem is was me vanaf het eerste moment al duidelijk. ;)

 

Je andere problemen zijn wat minder duidelijk, ik herken ze althans niet.

Mogelijk heb je in het menu enkele instelling veranderd in je poging de HD te laten werken.

Het kan ook nog veroorzaakt worden door de zomer/wintertijd instelling.

Normaal wordt dit automatisch ingesteld maar je kan het ook handmatig aanpassen.

 

Om de instellingen weer origineel te krijgen kan je fabrieksinstellingen gebruiken in het menu.

De decoder wordt dan naar nieuwstaat terug gebracht en al je instellingen staan dan weer goed.

Zelf moet je dan nog de taalkeuze maken en een nieuwe kanalenlijst laten laden. 

Als je een HD abonnement hebt kies je voor de HD lijst en anders kies je voor de SD lijst.

 

Tenslotte controleer je in het menu of je de laatste software in je decoder hebt.

Momenteel is het v2.10a

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met wachtwoord ben ik nog niet tegengekomen. De M7 boxen (persoonlijk haat ik die dingen, maar dat terzijde) willen een "schijf" van tenminste 32Gb zien. Zoals eerder vermeld moet deze FAT32 zijn geformatteerd. Probleem is dat zo'n "schijf" middels een UID sleutel aan de ontvanger wordt gekoppeld. Zo kun je opnames alleen op die specifieke bak afspelen. Zelfs kopiëren naar een eigen PC en daar gebruiken is niet mogelijk. Heb zelfs onbevestigde verhalen gelezen dat archiveren op de PC en later terugzetten om te kijken óók niet mogelijk is.

 

Kortom: aan die "opname" functie heb je eigenlijk geen drol. M7 maakt je blij met een dode mus door je voor te spiegelen dat je kunt opnemen. Ze vergeten te vermelden dat alle bijkomende functies van het kopiëren (archiveren/bewerken) door M7 is dichtgetimmerd..

 

Vandaar ook mijn antipathie tegen deze geleverde apparatuur.. Mijn advies: trap dat kreng in een hoek en gebruik hem voor absolute noodgevallen. Voor onder de €140 koop je een open ontvanger (dus goedkoper dan zo'n M7 doos als je hem los koopt!!!). Aan die ontvangers knoop je een HDD en je kunt opnemen, afspelen, archiveren, bewerken wat je maar wil. De opnames zijn dan volledig gedecodeerd en kunnen tot lengte van dagen worden afgespeeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kom toch nog even terug op de 'wachtwoord' melding.

Ik krijg de melding bij ongeveer de helft van de films die ik wil opnemen. Ook als de film wel is opgenomen gebeurt het dat er achter de titel een hangslotje staat. Als ik op die film druk, krijg ik de wachtwoord melding. Andere films nemen gewoon op en spelen ook gewoon af!

Vreemd.

Heeft iemand nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...