Ga naar inhoud


Amiko Alien 2 plus triple vs SAB Titan III HD Combo


robsim32

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ik ben ook opzoek naar een zogenaamde alleskunner. Alleen ben ik een beetje opzoek binnen een andere prijsklasse. Ik wil deze ontvanger namelijk gaan gebruiken voor op vakantie in mijn caravan.


 


Ik zou het heel makkelijk vinden als we op doorreis zijn om s'avonds gewoon de receiver even te laten scannen naar de lokale zenders en niet direct mijn schotel uit pakken. Dus hij moet wel instelbaar zijn voor de verschillende landen binnen Europa met DVB-T.


 


Als ik op plaats van bestemming ben kijk ik natuurlijk gewoon schotel. maar lijkt het mij heel leuk om er gewoon een externe hdd aan te hangen met wat films. Dus ik wil dat de ontvanger kan omgaan met verschillende codecs.


 


Maar als ik thuis ben zou ik hem graag weer op de slaapkamer willen zetten als kabel receiver met een Ziggo kaartje.


 


Pfff ik lijk wel een kleuter met ik wil ik wil ik wil ik wil ik wil. (hahaha)


 


Recume van wat ik wil dat hij moet hebben en kunnen is het volgende. 


 


1e Natuurlijk schotel ontvangen en dan met de canaal digitaal kaartje kunnen omgaan.


2e DVB-T (2) kunnen ontvangen.


4e DVB-S2 hoeft zeker niet tegelijk met de DVB-T


3e Een mediaspeler aan boord hebben.


 


Nou ben ik ik volop aan het oriënteren, maar dit valt niet echt mee, ik ben gekomen tot o.a de volgende twee ontvangers.


 


De Amiko Alien 2 plus triple  en de SAB Titan III HD Combo.


 


Heeft iemand hier ervaring mee, want ik lees best vaak dat de SAB software heel onstabiel is.


 


Kan de Amiko Alien 2 plus triple echt alles  DVB-S2/T2/C


 


Ik hoor heel graag van jullie. Bedankt


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap niet hoe je er bij komt dat sab software onstabiel is?

ik heb de titan3 en deze werkt heel goed voor een ontvanger van +/- 99 euro haal je voor weinig veel in huis.

Een triple tuner die met alle platformen werkt en dat voor zo`n prijs.

Het kan best zijn dat ik helemaal mis zit. Alleen kom ik dat geregeld tegen op verschillende forums. Hier word vaak melding gedaan dat SAB geregeld tekort komt met het verhelpen van bugs.

 

Kan deze ontvangen media (b.v.)een film afspelen die binnen het netwerk op een netwerk harde schijf staat?? En bijvoorbeeld opnemen op mijn netwerk schijf???

aangepast door robsim32
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de Alien 2 al anderhlf jaar, en wat een moord apparaat is dat! Ik kan geen enkel minpuntje opnoemen. Gebruik gewoon spark icm oscam , of beter nog flikker er opentv 4.2 op en je hebt je alles kunner voor net geen 150 eurie! :) Sab multi ken ik niet , op totaal tv krijgt ie 4 sterren, dus alien 2 is iets beter.

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn hier ook de Alien2 aan het testen met enigma2 maar bij mij start de softcammanager de softcams niet met openatv 4.2

Heb er nu vix4sh4(gebaseerd op openvix) op gezet en die loopt wel goed met oscam , kabel en sat werken beide

Spark software word nog getest..

 

Leuk ontvangertje voor weinig geld

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai sinds enkele weken openatv 4.3  met oscam. in vergelijking met de spark software een verademing.

de spark software zapt zo traag dat je rustig even boodschappen kan gaan doen,openatv redelijk stabiel met weinig vastlopers.

enige probleem is dat ie vast loopt met openuitzending gemist.

ook het opnemen op een 1 TB  usb harde schijf geeft geen problemen , de mediaplayer heb ik nog niet uitgebreid getest maar de eerste indruk is waardeloos.

doorspoelen lukte niet en vreselijk traag met opstarten ,mijn bestanden staan op een synology 212  wat wel perfect werkt op mede8er player.

amiko alien 2 , rebox 8000 , VU+ duo , multifocus E85 , htpc amd a4 , en een emubox met veel plezier in de kliko gegooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen. Ik heb ondertussen de SAB Titan III Combo gekocht. Het is niet het meest hoogstaande product, maar hij doet redelijk waar hij voor gemaakt is. Voor mij was het belangrijk dat hij alle drie dingen kan ontvangen (DVB-S2/T2/C) Omdat ik soms op vakantie te lui ben om voor een nachtje mijn schotel op te zetten (hahaha). De media speler valt een beetje tegen. Hij speelt dus geen video-ts.IFO en ook al geen ISO bestanden en heeft moeite met de ondertitels. Maar ja ik heb begrepen dat de meeste goedkope ontvangertjes eigenlijk een compromis tussen alles is en je deze niet mag vergelijken met een echte mediaspeler.

 

Ik dank jullie voor jullie ervaringen, en ik hoop dat er meerdere mensen wat hebben aan dit onderwerp. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...