Ga naar inhoud


Sab Ultimate Super Plus en kanaalinstelling


Guike

Aanbevolen berichten

Hallo sat4all vrienden.

 

Ik heb en SAB ultimate super plus aangeschaft , nu heb ik hier de kannaalsettings Bobbejaans-Enigma2-Kanalenlijst.NL-13.0E-19.2E-23.5E-28.2E-17.01.2015  gedownload.

Tevens heb ik STBlink 02.03  en Setedit 3120 ver. 1.01 gedownload en op de pc geinstalleerd onder windows 7.

Nu de lijst van bobbejaans nog en UDB file te zijn voor STBlink , nog en BIN file voor setedit , hoe los ik dit op of kan iemand mij helpen ?

 

Hartelijke dank

 

Guike
 

Bobbejaans-Enigma2-Kanalenlijst.NL-13.0E-19.2E-23.5E-28.2E-17.01.2015.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb die ontvanger ook gehad.. Fantastisch beeld! Veel beter als de DM800HD-PVR die ik later kocht. Heb er nooit een fatsoenlijke lijst in kunnen laden. Enige wat werkte was Automatische scan van alle aangesloten satellieten. Deze lijst toen met SetEdit naar de PC gehaald. Daar aangepast en indien nodig weer terug naar de SAB. Heb het toestel weggedaan omdat de externe HD via timer het altijd vertikte. HD ging in 'sleep' en als hij moest gaan opnemen kwam hij niet (of veels te laat uit slaapstand). Steevast de melding "Opname mislukt". Voor de rest een uitstekend apparaat.

Let op dat je nu waarschijnlijk eerst een aantal transponders moet veranderen in je SAB. Een aantal zijn van 27.500 naar 29.500 en 29.900 FEC 2/3 gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku , bedankt voor het antwoorden .

Klopt is en perfect toestel qua beeld en audio , ook het gemak om het te bedienen.

Het enige probleem wat ik heb is dat hij op astra 3 en signaal van 85 heeft maar de qualiteit amper 10 is en ik geen enkel tvv zenders in hd kan ontvangen met uitzondering van de 3 nederlanders .

Heb en M7 ontvanger van TVV , en Humax 2000 HD , en Technomate TM-6900 HD combo super , en topfield TF7700 HDPVR , en AXAS CLASS M HD , en een Silvercrest SSR1080 B2 .

Als ik alle ontvangers één voor één aansluit en instel op mijn Technisat Multytenne op c  heb ik en ontvangst tussen de 75 en 85 en de qualiteit tussen de 55 en 65 , sluit ik de Sab ultimate super plus aan krijg ik en ontvangst van 85 en qualiteit 10 , ook niet als ik mijn ontvanger op d zet , is toch niet normaal .

 

Groeten Guike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zijn je transpondergegevens verkeerd. In het SAB tijdperk bestond geen 8PSK modulatie. Nu dus wel.. Je zult de Astra 3 transponders moeten wijzigen... Deze staan allemaal nu nog op 27.500 FEC 3/4 daarom 'ziet' hij niets..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat4all Freak , bedankt voor de info , maar ik heb met het toestel naar de winkel geweest waar ik hem gekocht heb en gevraagd om deze in orde te stellen , ook de handelaar bleek problemen te hebben hierbij , en volgens hem was er en fout in de tuner van het toestel zelf .

Daarop heb ik het toestel ingeruild voor en Homecast 9000 CiCD TWIN PVR , en moet toegeven , is en pracht van en toestel en was geen problemen om de zenders te zoeken op astra 3.

Hartelijk dank om de hulp , voor mij is het probleem opgelost.

 

Groetjes

 

Guike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...