Ga naar inhoud


Humax Foxsat HDR 500GB vind slechts 21 kanalen Astra 3


Delphiwizard

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik dacht ondertussen een klein beetje van satelliet tv af te weten maar ik heb een probleem waar ik niet uit kom.

Ik hoop dat iemand me hier een hint in de juiste richting kan geven.

 

Ik heb een schotel geplaatst met 4 quad lnb's en 4 diseqc 2.0 switches.

Van iedere lnb gaat een coax kabeltje naar een poort van elke switch, ter verduideling dus bvb poort 1 van alle 4 de lnb's gaat naar ingang 1 van elke switch, poort 2 van alle 4 de lnb's gaat naar ingang 2 van elke switch etc.

(zie foto in bijlage)

 

Werkt prima, zo heb ik op 4 ontvangers (of 2 dual tuner ontvangers) alle kanalen van 4 satellieten.

 

Lnb1 is gericht naar Astra 1, lnb2 is Astra 2, lnb3 is astra 3 en lnb is hotbird.

 

Nu is er 1 ontvanger, Humax foxsat hdr, die op astra 1,2 en hotbird alles vinden maar op astra 3 vind die enkel 21 kanalen en ik heb geen idee waarom...

 

Ik heb reeds getest door kabels tussen de ontvangers te verwisselen met hetzelde resultaat, aan de schotel, lnb, switch of kabels kan het dus niet liggen volgens mij (logisch gezien).

Uiteraard staan de diseqc instellingen in de configuratie correct ingevuld.

Ik denk persoonlijk dat het met de transponder instellingen of andere instelling (dvb-s2 misschien) te maken heeft maar dat is een gok.

 

Iemand een idee?

 

post-75408-0-76762900-1421855640.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verbaast me niets. De Foxsat is bedoeld als Freesat ontvanger voor de UK. Dikke kans dat de opgeslagen transponders van Astra 3 niet compleet of verkeerd zijn. Zo zijn er recentelijk 2 transponders naar 29.900 en 29.500Msym en FEC 2/3 omgezet. Dus indien mogelijk even de Astra 3 opnieuw instellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ja dat lijkt me correct, bedankt.

 

Ja ik weet dat het een ontvanger is typisch voor de engelse zenders, daarom had ik die ook initieel gekocht omdat je op deze wel een volledige gids krijgt als je in 'freesat' mode werkt.

Maar je kan dus ook met 'non-freesat' werken en meerdere satellieten gebruiken.

Ik heb nu niet de vooringestelde astra 3 instelling gebruikt maar met een 'custom' eigen instelling met de instellingen op dvb-s2, 8psk fec 2/3 en de transponder van één hd en nu worden er wel kanalen gevonden.

De voorinstelling voor astra 3 zal dus inderdaad niet up to date zijn.

 

Opgelost dus, bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...