Ga naar inhoud


Problemen met SAB unix triple hd


jovidi

Aanbevolen berichten

Even terug naar je eerste probleem.

De unix solo en triple hebben wat moeite met oudere DUO LNB's. Niet allemaal maar met sommige.

Dus als je een Canaldigitaal DUO lnb gebruikt zou je de Triple weer eens terug kunnen zetten in spark en als je de mogelijkheid

hebt eens bij iemand anders aan te sluiten op een andere DUO lnb

Overigens is de laatste software 1.2.73 (via spark-online het icoontje in het menu). En die laatste firmware werkt goed.

Want het proleem wat je schets doet mij aan het LNB probleem van de solo en triple denken.

Andere software etc.. zal niet helpen als het dit probleem is.

aangepast door JanLuc Piccard
Link naar reactie
Delen op andere sites


Even terug naar je eerste probleem.

De unix solo en triple hebben wat moeite met oudere DUO LNB's. Niet allemaal maar met sommige.

Dus als je een Canaldigitaal DUO lnb gebruikt zou je de Triple weer eens terug kunnen zetten in spark en als je de mogelijkheid

hebt eens bij iemand anders aan te sluiten op een andere DUO lnb

Overigens is de laatste software 1.2.73 (via spark-online het icoontje in het menu). En die laatste firmware werkt goed.

Want het proleem wat je schets doet mij aan het LNB probleem van de solo en triple denken.

Andere software etc.. zal niet helpen als het dit probleem is.

Hallo,

 

Mijn duo lnb Universal Monoblock Twin Schotel 60 cm(F/D 0,6) heb ik vroeger reeds vervangen door een schotel van 80 cm in combinatie van een Nieuwe lnb van Inverto Black Pro Twin monoblock 23mm LNB 4,3° for 80 cm Dish  IDLBTWN M 22-mno 43-8pp

en dit wegens dezelfde problemen.

Ik heb nu het volgende gedaan: De ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen gebracht, nieuwe spark software image gedownload van dvbstand.com ( versie 1.2.72) en in de ontvanger geladen (versie 1.2.73 gaf geen plugins voor oscam en enigma2) fastscan van TVV en zenderlijst aangepast. Dan Enigma2 image gedownload, op usb staafje gezet en ingeladen via Plugins in het menu (andere methodes werken bij mij niet!).

Tot nu toe werkt deze software voortreffelijk, het enige wat ik als negatief ervaar is het niet kunnen rangschikken van de zenderlijst naar eigen smaak. Nu is de zenderlijst een echte warboel en moet ik scrollen in een lijst van 1.600 kanalen waarvan 3/4 ervan niet te ontvangen zijn. Misschien weet iemand een methode om toch een gebruiksvriendelijke zenderlijst te kunnen maken.

Misschien nog een beetje zoekwerk, ik ben er nu reeds een volle week mee bezig.

In ieder geval bedank ik iedereen voor de reacties op mijn vraag en de interessante info.

Met vriendelijke groeten,

Jovidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet voor de sab een niet tekleine schotel gebruiken om dat de gevoeligheid nogal tewensen over laat niet kleiner dan 88 cm.

de enige laatste goede org sw  is 1.2.69..

johan

Hallo Sabtriple,

 

De afmetingen van mijn offsetschotel : hoogte van 93 cm. en een breedte van 85 cm. wat volgens mij kan doorgaan voor een 88 cm. schotel met een lnb Inverto Black Pro Twin monoblock 23mm LNB 4,3° for 80 cm Dish. De ontvangst toont altijd een waarde aan tussen de 76 en 85% volgens de gekozen transponder. Mijn tv ontvanger is een Samsung UE37D5720RS met S-S2 en dvbt/c tuner ingebouwd. Met dit toestel heb ik geen problemen om te zappen tussen 19,2 en 23,5 en tussen FTA en gecodeerde kanalen. De reden van mijn aanschaf van een Sab Unix Triple was om de mogelijkheid te hebben programma's op te nemen terwijl we kijken op een ander kanaal, aangezien ons tv toestel geen PVR aan boord heeft.

Wat bedoel je precies met org sw 1.2.69 ? Geef je daarmee aan dat ik de Spark software moet downgraden naar een oudere versie ?

Nog een bijkomende vraag is hoe ik met Enigma2 de kanalenvolgorde kan aanpassen aan eigen wensen want van de meer dan duizend ingelezen kanalen worden er toch maar een dertigtal bekeken.

Bij voorbaat dank voor de hulp en info,

Groeten, Jovidi   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...