Ga naar inhoud


OpenATV Swapfile vanwege te kleine flash geheugen (xp1000)


Loek2

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een xp1000 en het lijkt erop dat de flash nogal snel vol is gelopen.

 

Voorheen met de DM7000s onder andere was het mogelijk een swapfile te maken en die te gebruiken als 'extra' geheugen. Nu heb ik er een usb stick erin gedaan in de hoop op die manier wat meer plugins te kunnen installeren...

 

Ik heb het vervolgens op deze manier gedaan, het lukt niet helemaal, al snel laat telnet zien dat er te weinig opslagruimte is op de stick of station : cp: write error: No space left on device

 

Is er een alternatieve manier om de flash wat te vergroten via een plugin of wat dan ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Wat nu gebeurd is dat feitelijk de Python directory naar USB gekopieerd wordt. Ken die manier niet, en verwacht daar niets van, het is de var die vergroot moet worden. Dit gaat met SystemTools of FlashExpander...je hoeft heen rare dingen te doen. Gewoon lege stick erin, opnieuw booten. SystemTools of Fladhexpander installeren.

 

Heb zelf een 'speel' XP1000 en die heb ik nog niet vol gekregen.. Wat heb je zoal geïnstalleerd dat de boel nu al vol is?

 

Mijn XP1000 heeft OpenATV 4.2 (gisteren net weer opgewaardeerd), Astra1,2,3 en Hotbird kanalen. OSCam 1.2 build weet ik veel, Remote Stream Converter, OSCam Status Viewer 0,5rc3, Netwerkmount naar de Dreamboxen en de 2 NASsies. De XP1000 heeft nog 17Mb vrij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flashexpander werkt idd goed, ook gebruikt bij een azbox, deze loopt daar ook perfect mee, deze boxen hebben zowiezo een heel klein geheugen, deze zitten al meteen vol als er openatv op word gezet, na deze tool geïnstalleerd te hebben met stick is ie nog niet een keer gecrasht door een volgelopen geheugen.

Dat gaat ook goed werken met je xp1000 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties  ;)

 

Ik heb bijna niets geinstalleerd. Alleen cccam en 1 extra skin, de matrix skin (standaard geinstalleerd) Ik had het ook niet verwacht dat die al vol zou lopen binnen zo'n korte tijd

 

Moet trouwens die usb stick met ext4 geformateerd zijn of mag dat ook fat32 zijn?

 

Ben er nu mee bezig......... vandaar ik iedere keer dit bericht edit

 

update: het heeft niet veel uitgehaald, bijvoorbeeld KravenHD laat zich nog steeds niet installeren...

 

Wat ik ook vreemd vind, toen wat andere skins had geïnstalleerd, kreeg ik ook Samba niet gedownload en geïnstalleerd, na het verwijderen van wat skins, wél...

aangepast door Loek2
Link naar reactie
Delen op andere sites

formateer naar FAT32 

heb je er openatv opstaan of welke soft?

of neem anders pli soft is niet zo groot scheelt je ook wat in MB

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

open atv is 79.8MB groot

open pli is 46.6MB groot 

ik heb er PLI opstaan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan toch een skin verwijderen Loek2

en nog wat plugins enz wat je niet nodig hebt,zo maak je toch vrije ruimte

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het ja...

 

 

 

Ik wil nu ook een swap maken want alhoewel er dus alom beweerd wordt dat een swap file niet nodig en vooral ook uit de mode zou zijn blijkt mijn VU+ duo op een beetje veel EPG al vast te lopen.


Op nieuwe boxen is swap niet nodig. Maar op een vuduo, met een zeer beperkte hoeveelheid ram, loop je inderdaad snel tegen de limiet aan.
En die limiet kan je wat oprekken met een swap file.
Sneller zal hij er niet van worden (understatement), maar hij zal iets minder snel uit z'n voegen barsten.

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De flash geheugen is inderdaad niet toereikend om meer dingen te downloaden en installeren (zoals de picons) want dan gaat het gigantisch mis...

 

Ik ga later nog wel eens met flashexpander werken, want het gaat anders niet goed icm openatv en anders weer terug -> openpli....

aangepast door Loek2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik heb op de XP1000 ook de picons en dat gaat prima! Weet niet welke jij gebruikt. Als je de ocram picons uit de feed inleest staat in de picon directory ook een subdir tv en radio met alle .png's. Die heb ik verwijderd, scheelt 27Mb!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt me op een mooi idee gebracht...

 

Inderdaad kon ik die picons op de usb installeren, die optie zag ik ook, veel extra vind ik het echter niet opleveren (picons) maar wel het idee het als een schijf te gebruiken voor opnames, weet je ook of ik via fat32 kan opnemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...